CUKR Z KVĚTŮ RŮŽE

27. června 2021


Cukr ochucený okvětními plátky růží jsem chtěla vyzkoušet už poměrně dlouho. Pročítala jsem různé recepty, především, abych zjistila, jaký druh růží je možné použít. Možná nejlepší by bylo použít šípkové růže, ale to jsem si vzpomněla trochu pozdě, protože jsou už všechny odkvetlé. Nicméně jsem se dočetla, že na recepty s růžemi se dají použít v podstatě všechny druhy růží, protože jsou všechny jedlé.



Rozhodla jsem se použít růže, které mám doma – určitě bych nedoporučovala používat růže z květinářství, které jsou ošetřené postřikem nebo dalšími spreji. V případě, že použijete ty domácí, ujistěte se, že nejsou ošetřené postřikem. 



K přípravě jsem si vybrala pěkné okvětní lístky, nepoškozené a čisté. Otřela jsem je trochu papírovým ubrouskem, samozřejmě je lze omýt, ale v tom případě je nutné je nechat zcela oschnout, aby se případná přebytečná vlhkost nevsákla do cukru. 



Cukr je dobré nechat zcela proschnout a uchovat ve vzduchotěsné nádobě anebo v mrazáku v uzavíratelném sáčku. Cukr lze použít při pečení, já ráda používám ochucené cukry hlavně do sušenek nebo na pocukrování různých koláčů.



CUKR Z KVĚTŮ RŮŽE



INGREDIENCE


2 hrnky cukru (o objemu 250 ml)

2 hrnky okvětních lístků



POSTUP


Cukr i okvětní lístky navrstvíme střídavě do foodprocesoru nebo výkonnějšího mixeru. Mixujeme, dokud se všechny okvětní lístky nerozemelou a cukr nezíská růžovou barvu.


Cukr poté rozprostřeme na plech vyložený pečicím papírem a necháme proschnout – sušení můžeme urychlit pomocí trouby, kde suším 30 minut na 90 °C.


Skladujeme ve vzduchotěsné nádobě nebo v mrazáku v uzavíratelném sáčku.














2 komentáře

  1. Alčo, kdybych nakoukla na váš blog včera, mohla jsem mít růžový cukr. V podvečer jsem všechny, ne už 100 % růže ostříhala a dala na kompost. A kdyby mne osvítilo, mohla jsem si lístky jen tak usušit a udělat potpouri. Hlava jsem to děravá, zapomenout na dobré nápady, tak někdy příště. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A vidíš Iwko, mohla jsem zkusit potpouri, ještě mi všechny růže neodkvetly,tak vyzkouším :-). Hezký den, Alča

      Vymazat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.