REŠOVSKÉ VODOPÁDY - NÍZKÉ JESENÍKY

29. dubna 2021


Minulý víkend jsme si udělaly s kamarádkou výlet na Rešovské vodopády. Jsou sice jen 30 minut od nás, ale vlastně nikdy jsem je ještě nenavštívila. Což mi přišlo škoda, protože jsou kouzelné. Navíc většina z nás, alespoň si myslím, že nejsem sama, máme procestované cizí země, ale místa, která jsou v okolí, známe málo. Řekla jsem si tedy, že vám sem čas od času přidám nějaký tip na výlet. (Ten pak můžete vykompenzovat upečením něčeho sladkého :D). 



Rešovské vodopády patří k největším vodopádům v Nízkém Jeseníku. Jsou tvořené říčkou Huntavou, jejíž vody prochází asi 200 m dlouhou soutěskou s mnoha kaskádami a vodopády, z nich ten nejvyšší má asi 10 metrů. Celou trasu podél vodopádů si můžete projít díky systému dřevěných mostů, schodů a lávek. Najdete zde také vyhlídku, ze které můžete vodopády obdivovat.





Musím říct, že jsem se do tohoto místa zamilovala. K vodopádům se můžete dostat několika trasami (jsou zde značené turistické stezky). Nejsnáze dostupné – pokud máte malé děti – jsou vodopády z Rešova (asi 1,5 km), Horního Města nebo Tvrdkova (obě trasy cca 3 km).


My jsme zvolily trasu delší z Valšova dolu (6 km jedna cesta), která nás vedla lesem po rovince kolem říčky Huntavy (zelená trasa). Pokud se chcete vyhnout návalu turistů, určitě doporučuji vyrazit v brzkých ranních hodinách, abyste si mohli užít přírodu a klid. 






















7 komentářů

  1. U Rešovských vodopádů jsem byla několikrát, ač jsem z větší dálky - za Zlínska. Poprvé jsem tam byla asi před 30lety, naposled před 3. Byla jsem nepříjemně překvapená, jaký se z toho stal "průmysl". Příroda je ale krásná. Marie

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zdravím Maruško, máte pravdu, je to turisticky celkem známé. Je fakt, že jsem se na cestu vydaly opravdu brzo ráno, abychom se těmto davům vyhnuly. Při cestě nazpět už to bylo skoro jako na Václaváku, a to ještě nezačala plná sezóna. Krásný den, Alča

      Vymazat
  2. Rešovské vodopády? Tak to několikrát za rok. Úžasná lokalita. Moc se mi tam líbí. Jen v létě, lidí moc, a to mne pak nebaví. Loni, když velká voda odnesla dřevěné schůdky a přechody, tak jsem byla dost vyděšená. Kdo a zda nato někdo bude mít peníze, aby to bylo opět schůdné. A vidím, že je o opravené. Hurá, díky vám za dobrou zprávu. Zdraví Iwka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A vidíte Iwko, tak to ani nevím, že velká voda odnesla schůdky. Tak to jsem ráda, že už je to zase v pořádku. A bez lidí je to lepší, to je jasné :D. Hezký den, Alča

      Vymazat
  3. K Rešovským vodopádům to máme blízko, takže jezdíme třeba i třikrát ročně. Obecně se vždy snažíme střídat taková místa, kde je klid, vůně lesu, pohoda a pak třeba zase vymýšlíme nějaké aktivity v Praze nebo Brně, ať se nám to pěkně střídá. Teď máme naplánovanou návštěvu Osoblažska, což je úplně zapomenutý kraj.

    OdpovědětVymazat
  4. Já když jdu s dětmi v poslední době někam do přírody, tak si s sebou zásadně bereme láhve mepal. Protože s takovým produktem se pak vůbec nebojíme jít někam do hor a třeba si dát vodu z horského potůčku. To je něco co nás dost baví.

    OdpovědětVymazat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.