FIALKOVÝ CUKR

13. dubna 2021


Ochucené cukry jsem vyráběla už několikrát. Větinou jsem však zatím zůstala u klasických chutí, jako je vanilka, skořice nebo citronová kůra. Dlouhou už mám ale v plánu vyzkoušet cukry ochucené květy. Když jsem o víkendu uviděla doma na zahradě ten fialový koberec, bylo na čase přejít od plánů k činu. Obešla jsem zahradu a vybírala ty nejfialovější květy. 




I když jsem trhala jen květy, odtrhla jsem ještě zbytky stonků a případných zbytků lístků. Fialky jsem trhala na zahrádce, kde nepoužíváme chemické postřiky, květy jsem tedy neumývala, jen jsem je zbavila případných nečistot. Květy samozřejmě umýt můžete, ale ujistěte se, že jsou před použitím zcela suché.



Musím se přiznat, že když jsem poprvé čichla k čerstvě rozmixované směsi, fialky jsem necítila. A výsledná směs byla vlhká a vznikla jedlá hrouda. Proto jsem jej ještě vyzkoušela usušit v horké troubě. To velmi pomohlo, vůně se zvýraznila a cukr byl krásně usušený a křehký. 


Cukr se skvěle hodí na sušenky, můžete jím pocukrovat bábovku nebo osladit čaj. Můžete jej také ale využít k obarvení krémů nebo nápojů.

















FIALKOVÝ CUKR


INGREDIENCE


1 hrst (cca 3 vrchovaté lžíce) čerstvých fialkových květů

200 g pískového cukru



POSTUP


Natrhejte květy fialek a očistěte je od zelených stopek nebo zbytků lístků.


V mixeru nebo food procesoru smíchejte fialky a cukr a mixujte tak dlouho, dokud se cukr neobarví a kvítky se nerozemelou.


Protože při mixování cukr trochu zvlhne, suším ho ještě chvíli v troubě. Zvýrazní se tím i vůně, která není po rozmixování úplně přitažlivá :-). Rozehřejte troubu na 75°C, cukr rozprostřete na plech vyložený pečicím papírem a sušte 20 – 30 minut. Vyndejte z trouby a nechce zcela vychladnout. Pokud zůstane slepený, rozdrobte v prstech nebo v hmoždíři.


Skladujte v suché a uzavíratelné nádobě. Pokud máte místo v mrazáku, doporučuju uskladnit v zipovacím sáčku v mrazáku. Může se stát, že časem barva vybledne a nebude taková hezky fialová. V mrazáku by se tomu mělo předejít.










 

Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.