AFFOGATO

18. února 2021


Kávu miluju a jsem na ní celkem závislá, což ale neznamená, že bych byla nějaký odborník. A samozřejmě také miluju všechno kávové. Proto nemůžu pochopit, že mi tak dlouho unikal tento kávový dezert, tedy Affogato. Název je zcela vypovídající - v italštině znamená totiž utopený. Jedná se v podstatě o to, že „utopíte“ kopeček zmrzliny v kávě 😊. 




K přípravě tohoto dezertu jsou potřeba jen dvě suroviny – zmrzlina a dobré espresso. I když by se zdálo, že se jedná především o letní dezert, mě vůbec nevadilo připravit si jej nyní v zimě. Použila jsem zmrzlinu kupovanou, ale v létě klidně sáhněte po domácí zmrzlině. Osobně dávám přednost kombinaci s vanilkovou nebo smetanovou zmrzlinou a bez dalšího zdobení. Ale klidně můžete posypat navíc oříšky, skořicí nebo čokoládovými hoblinkami. 


P.S: A omlouvám se za tu spoustu fotek, ale tentokrát jsem se při focení celkem vyřádila :-).




AFFOGATO


INGREDIENCE


vanilková nebo smetanová zmrzlina (počet kopečků nechám na vás – ale u 1 jsem nezůstala 😊)

espresso nebo dvojité espresso

vychlazené skleničky



POSTUP


Sklenice vychladíme v lednici.

Do každé sklenice naservírujeme kopeček / kopečky zmrzliny.

Kolem zmrzliny pak necháme natéct espresso.

 


























Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.