POMERANČOVO-MAKOVÁ BÁBOVKA S POLEVOU Z ČERVENÉHO POMERANČE

21. února 2021


I když se jedná o bábovku, tak mi dala pořádně zabrat. Zato je tento recept několikrát vyzkoušený a osvědčený. Než se mi podařilo vám ji nafotit, pekla jsem ji celkem čtyřikrát. Poprvé jsem neodhadla množství těsta na formu, takže následovalo čištění trouby. Podruhé jsem množství upravila, takže to se podařilo, ale bohužel jsem ji trochu připekla. Potřetí vypadalo všechno super, ale při vyklápění mi část těsta zůstala ve formě. Už jsem si myslela, že to prostě nepůjde. Ale pořád jsem musela přemýšlet. Tak jsem jí dala o víkendu poslední pokus a konečně vše vyšlo.



Jak vidíte, ne vždy se všechno podaří hned a napoprvé. Nicméně díky tomu, jsem ji mohla vyladit téměř k dokonalosti. Kombinaci máku a citrusových plodů máme doma rádi. Většinou používám citron, ale když jsou teď k dostání červené pomeranče, je škoda toho nevyužít.



POMERANČOVO-MAKOVÁ BÁBOVKA S POLEVOU Z ČERVENÉHO POMERANČE



INGREDIENCE


200 g hladké mouky

1 lžíce prášku do pečiva s vinným kamenem

špetka soli

200 g pískového cukru

125 g másla pokojové teploty

nastrouhaná pomerančová kůra z 1 pomeranče

2 vejce

100 ml smetany ke šlehání

3 lžíce šťávy z pomeranče

3 lžíce nemletého máku



POLEVA

100 g moučkového cukru

1 lžíce pomerančové šťávy



POSTUP


Troubu si předehřejeme na 170 °C. Formu na bábovku (1,2 – 1,4 l) si vymažeme máslem a vysypeme hrubou moukou.


V jedné míse smícháme sypké suroviny – mouku, prášek do pečiva, mák a sůl.


V míse robota vyšleháme máslo s cukrem a strouhanou pomerančovou kůrou. Šleháme tak dlouho, dokud nebude másla světlé barvy (může to být i 5 minut). Přidáme postupně obě vejce, které zašleháme.


Přilijeme pomerančovou šťávu, smetanu a nakonec zamícháme sypkou směs. Mícháme, dokud nebude těsto hladké a hustější. Vylijeme jej do připravené formy a pečeme po dobu 40 – 50 minut (doba pečení záleží na velikosti a hloubce trouby, špejlí vyzkoušíme, zda je bábovka upečená. Pokud se špejle nelepí, je těsto upečené).


Po upečení vyndáme z trouby a necháme cca 15 minut vychladnout. Poté vyklopíme z formy a necháme úplně vychladnout.


Poté přelijeme polevou a necháme zatuhnout.



POLEVA


Na polevu přesejeme cukr a smícháme ho s pomerančovou šťávou a vymícháme do hustší, ale tekutější směsi. 






















 

Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.