KOKOSOVÉ MATCHA LATTÉ

10. ledna 2021


Nechápu, že jsem domácímu matcha latté tak dlouho odolávala. Matcha čaj jsem si v poslední době hodně oblíbila. Nejdřív jsem jej brala jako alternativu ke kávě, abych omezila její množství. Jeho ojedinělá chuť mě však natolik zaujala, že jsem jej začala pít téměř denně a už jsem jej nedala z ruky. 



O matcha čaji jsem toho mnoho nevěděla, a proto jsem si také nastudovala pár základních informací. Původně pochází z Japonska, kde roste na polích, kde k němu díky speciální technice pronikne pouze 10 % slunečního světla. Díky tomu rostlina produkuje chlorofyl, čímž jeho nedostatek kompenzuje. Díky tomu je také bohatá na aminokyseliny. Samotnou výrobu si pak každý farmář hájí jako své tajemství.


Nicméně matcha čaj má neskutečně mnoho pozitivních účinků a proto bychom si jej měli pravidelně dopřávat. Zlepšuje koncentraci a vnímání, zvyšuje rychlost spalování tuků v těle, snižuje cholesterol v krvi, snižuje riziko tvorby rakoviny, zvyšuje imunitu, snižuje hladinu glukózy v krvi, pomáhá přijímat vitamíny A, E a C a minerály jako je železo, vápník, draslík nebo zinek.



Ale zpět k dnešnímu receptu. V lednu většinou moc nepeču, zásoby cukroví z Vánoc jsou většinou poměrně bohaté, a tak přemýšlím, jak čím lednové příspěvky osvěžit. A matcha latté mi přišlo jako dobrý nápad. Je pravdou, že jsem s jeho domácí přípravou docela otálela. Ale od doby, co jsem si pořídila kávovar s našlehávačem mléka, tak minimálně jednou za týden si jej dopřeju. Většinou si jej připravuju z plnotučného mléka, ale v poslední době jsem vyzkoušela i variantu s kokosovým rostlinným mlékem. A chutnala mi skutečně hodně.




KOKOSOVÉ MATCHA LATTÉ


INGREDIENCE 

(1 porce)


1 kávová lžička matcha čaje v prášku

80 ml horké vody

2 lžičky medu

150 rostlinného kokosového mléka



POSTUP


Budeme potřebovat tři hrnečky – jeden na rozmíchání matcha prášku, druhý na našlehání mléka a třetí na dokončení latté.


Nejdřív uvaříme vodu. Horkou vodou (pod bodem varu) zalijeme v hrnečku matcha prášek, dobře rozmícháme, aby se všechen prášek rozpustil. Přidáme med a promícháme.


Do druhého hrnku nalijeme mléko. Pokud máme kávovar, použijeme jej k vyšlehání pěny. Pokud ne, dáme mléko do kastrůlku a zahřejeme jej. Poté pomocí metličky rychle šleháme, abychom vytvořili pěnu.


Jakmile je matcha prášek rozpuštěný a mléko našlehané, připravíme si třetí hrneček na dokončení. Nalijeme rozpuštěné matcha tea s medem, přes které přelijeme horké mléko i s pěnou.







Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.