VLÁČNÁ CHEESECAKE BÁBOVKA S BORŮVKAMA

29. června 2020


Mám moc velkou radost. Dostala jsem totiž možnost spolupracovat s Favi. Osobně chodím na Favi dost často, ať už hledám nábytek, dekorace nebo jen inspiraci. Je super, že je zde mnoho prodejců na jednom místě, což mi dost vyhovuje. Jedním z posledních úlovků z Favi je forma na bábovku od Nordic Ware. Asi nejsem jediná, kdo těmto úžasným formám propadl. Ve své sbírce mám od NW už několik kousků – velkou formu, plech na malé bábovky, na podzim jsem si pořídila formy v podobě dýní (na ty se fakt těším :-)). A dlouho jsem pokukovala po této … ve zlaté barvě a jmenuje se hezky příznačně Crown. Mě prostě baví péct bábovku pokaždé do jiné formy. I když peču stejný recept, tak pokaždé - i díky formě - je zcela jedinečná :-).


Když jsem otevřela balíček a vyndala z něj formu, měla jsem radost jako dítě. A hned jsem ji taky musela vyzkoušet. Řekla jsem si, že by to chtělo nějaký speciálnější recept. Napadlo mě použít na část bábovky krém na cheesecake. Když s ním jde dělat brownies, tak proč ne bábovka, že? :-) Bábovka je díky němu neskutečně vláčná a není přeslazená. Doplnila jsem ji ještě borůvkama a borůvkovou polevou. Jediné, z čeho jsem měla trochu obavy bylo, jestli bábovka půjde dobře vyklopit. Přece jen jsou formy NW docela členité, a i když je pro jistotu vymazávám i vysypávám, někdy se mi stane, že mi těsto zůstane přilepené ve formě (ale to bude spíš chyba na mé straně :-)). Vše dopadlo na výbornou. 


Ještě, než se pustíte do pečení, tak malý tip. Zjistila jsem totiž, že bábovka je druhý den po upečení ještě lepší. A jestli se vám nepodaří sníst bábovku do druhého dne, raději ji nechte v potravinářské folii v lednici.


VLÁČNÁ CHEESECAKE BÁBOVKA S BORŮVKAMA

Jestli budete bábovku péct, použijte dostatečně velkou formu. Pokud máte formu menší raději surovin v dostatečném poměru uberte.

INGREDIENCE

BÁBOVKA

200 g másla
125 ml mléka
300 g hladké špaldové mouky
1 kypřící prášek do pečiva s vinným kamenem
200 g krupicového cukru
špetka soli
2 vejce
150 ml smetany ke šlehání
125 ml vlažné vody

CHEESECAKOVÁ NÁPLŇ

250 g mascarpone
1 vejce
60 g moučkového cukru
50 ml smetany ke šlehání
1 lžička hladké špaldové mouky
několik kapek vanilkového extraktu

BORŮVKOVÁ POLEVA

4 lžíce moučkového cukru
1 lžička citronové šťávy
1-2 lžičky borůvkové šťávy (2 lžíce lesních borůvek)

hrst borůvek


POSTUP

CHEESECAKOVÁ NÁPLŇ

Na náplň vyšleháme mascarpone s přesátým moučkovým cukrem. Následně přidáme vejce, smetanu, mouku a vanilkový extrakt. Vyšleháme hladkou směs a dáme bokem.

BÁBOVKA

Nejprve si v kastrolku rozpustíme máslo spolu s mlékem a necháme zchládnout.

Formu na bábovku vymažeme máslem a vysypeme hrubou moukou (nebo jak jsme zvyklí). Troubu předehřejeme na 170 °C.

Do větší mísy přesijeme mouku, přidáme kypřící prášek, cukr a sůl. Poté přidáme vychladlé máslo s mlékem, vajíčka a smetanu. Vymícháme hladké těsto. Nakonec přidáme vlažnou vodu. Těsto bude docela tekuté.

Polovinu těsto nalejeme do formy, dáme část borůvek a na ně rozdělíme polovinu náplně z mascarpone. Náplň rozdělujeme spíš do středu těsta, aby se moc nedotýkala okrajů formy. Nalijeme zbytek těsta, rozdělíme zbytek borůvek a navrstvíme náplně z mascarpone.

Vložíme do trouby a pečeme asi 50 minut. Upečení bábovky vyzkoušíme špejlí – i když je v těstě mascarpone, neměla by špejle po vytažení lepit. Bábovku vyndáme z trouby a necháme asi 20 minut chládnout. Poté vyklopíme z formy a necháme zcela vystydnout.

BORŮVKOVÁ POLEVA

Borůvkovou šťávu si připravíme rozmixováním borůvek. Používám raději lesní borůvky, připadá mi, že mají více šťávy a lépe zabarvují dofialova.

Moučkový cukr prosejeme do misky, přidáme citronovou šťávu a po třoškách borůvkovou šťávu. Mícháme dokud nám nevznikne poleva požadované konzistence.

Polevu nalijeme na zcela vychladnutou bábovku.













4 komentáře

  1. Mňam, tak táto vyzerá skvelé.
    http://lifeforjul.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Nedávno jsem narazila na tento recept a dnes jsem ho konečně vyzkoušela ve své nové bábovce od Nordic Ware, opravdu mňamózní, děkuji za tento recept, určitě budeme dělat častěji.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Veru, moc děkuji za komentář a ze zpětnou vazbu. Jsem ráda, že bábovka chutnala :-). Alča

      Vymazat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.