DOMÁCÍ BORŮVKOVÁ ZMRZLINA

4. června 2017




Minulý týden jsem měla pocit, že léto je už skutečně tady a tentokrát snad na delší dobu. Místo u vody jsem sice trávila dny v práci, ale o víkendu jsem si ho konečně začala užívat. V sobotu ráno jsem poprvé snídala na zahradě. Svěží vzduch, intenzivní vůně jasmínu, prsty u nohou smočené ranní rosou ... tahle ranní letní rána mi tak chyběla.

A co neodmyslitelně patří k horkým letním dnům? Jasně, zmrzlina. V poslední době jsem zkoušela připravovat zmrzlinu doma. Ale vždy mě tak trochu odradilo, že zmrzlinu musím každých třicet minut promíchávat, protože nevlastním přístroj na zmrzlinu. A pak jsem zjistila, že to vůbec nevadí. Když použiju mražené ovoce s minimem tekutiny, vyrobím zmrzlinu, která je zdravá, krémová, chutná a rychlá. Zatím různě experimentuju - s přísadami i konzistencí. Používám hlavně zakysanou smetanu, řecký jogurt, mandlové nebo kokosové mléko ... prostě co chci. Doslazuju javorovým sirupem, medem nebo banánem. Jediné, co ale musíte vlastnit je výkonný robot, který je schopný zpracovat mražené potraviny nebo led, protože těch budete mixovat fakt hodně.



DOMÁCÍ BORŮVKOVÁ ZMRZLINA
(příprava bez přístroje na zmrzlinu)

Ingredience:
(cca 4 - 6 porcí)

500 g mražených borůvek
380 g zakysané smetany (2 kelímky)
3 lžíce javorového sirupu

Postup:

Ze zakysené smetany si dáme bokem půl kelímku a zbytek dáme na cca 2 hodiny zamrazit. Jakmile je smetana zmražená, dáme ji spolu s borůvkami do robota se sekacím nástavcem na led nebo do foodprocesoru, který je schopný sekat led.

Přidáme javorový sirup a vše mixujeme. Několikrát vypneme robot a stěrkou ze stěn setřeme hmotu. Postupně také přidáváme nezmrzlou zakysanou smetanu a mixujeme dokud nevznikne hladký krém. Pokud se vám nepodaří rozmixovat všechny borůvky, vůbec to nevadí. Kousky borůvek jsou ve zmrzlině skvělé :-).

Zmrzlinu můžeme ihned podávat, případně ji můžeme přenést do nádoby vyložené pečícím papírem a ještě na cca 15 minut zamrazit.
Nedoporučuji tuto zmrzlinu znovu mrazit na delší dobu, protože by vznikly krystaly vody a zmrzlina už nebude tak hebká a krémová.





2 komentáře

  1. Borůvkovou zmrzlinu jsem ještě nikdy nejedla, ale ta barva vypadá lákavě :-) . Já mám nejraději klasiku, čokoládovou a vanilkovou zmrzlinu :-) . Vloni před létem jsme si koupili zmrzlinový stroj z Cesk a každý den jsem chodila zmrzlinu ujídat :-) . Zbylo ale i na ostatní lidi, zas tolik jsem jí za den nesnědla :-D .

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Tynko, děkuji za komentář. Ke koupi stroje jsem zatím nedospěla, zatím vystačím s rychlými ovocnými verzemi, ale třeba jednou ... :-) Hezký den, Alča

      Vymazat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.