GALETKA S ANGREŠTEM

13. srpna 2021

Letos ještě úroda od sousedů a příští rok snad už vlastní. Angrešt mám spojený s dětstvím, kdy jsme mívali několik keříků a úplně si pamatuju, jak jsme nenáviděla, když jsme museli angrešt trhat. Řekla bych, že angrešt je poněkud polozapomenuté a opomíjené ovoce, ale přitom je tak skvělé. Letos jsem si proto pořídila keřík s červenou a zelenou odrůdou. Mám sice na zahrádce už dva, ale pořídila jsem si nějakou zakrslou odrůdu, která se vždy ztratí v trávě :-).



Rozhodla jsem se, že tentokrát upeču galetku. Používám na ni stále stejný osvědčený recept, který mě nikdy nezklamal. S těstem se moc dobře pracuje, obměňuju i mouku, cukr, přidávám koření. Angrešt jsem nijak zvlášť neupravovala, chtěla jsem zachovat jeho jemně nakyslou chuť, proto jsem nepřidávala ani další cukr. 



Galetku jsem servírovala s vanilkovou zmrzlinou. Za mě velmi osvěžující a ideální kombinace na léto.



GALETKA S AGREŠTEM


TĚSTO


175 g hladké mouky

2 polévkové lžíce pískového cukru

špetka soli

125 g velmi studeného másla

3 – 4 lžíce velmi studené vody


150 - 200 g angreštu


1 vejce

2 - 3 lžíce třtinového cukru



POSTUP


Nejprve připravíme těsto, které budeme v lednici chladit.

V míse smícháme mouku, cukr a sůl. Přidáme studené máslo, nakrájené na menší kousky. Prsty, nožem nebo klidně i v robotu máslo zapracováváme do těsta, až vznikne drobenka – máslo nemusíme rozdrobit úplně, těsto bude krásně strukturované, pokud ponecháme kousky másla o velikosti hrášku. 

Poté postupně lžíci po lžíci přidáváme vodu. Necháme každou lžíci vody vstřebat a až poté přidáváme další. Těsto se postupně bude lepit dohromady, ale přitom musí zůstat suché a ne lepivé. Může se tedy stát, že nebude potřeba přidávat celé množství vody. Pokud těsto chytneme mezi prsty a bude držet pospolu, je hotové.

Z těsta vytvoříme malý bochánek, zabalíme do potravinové folie a dáme vychladit do lednice na 2 hodiny. Těsto můžeme uchovávat v lednici 1 – 2 dny.

Mezitím omyjeme angrešt a odstraníme z něj stopky a chlupatý konec (vůbec nemám tušení, jak se mu říká :-)).

Vychlazené těsto vyndáme z lednice, pomoučíme vál a vyválíme tenkou placku. Pomocí válečku přeneseme na plech vyložený pečicím papírem.

Doprostřed rozprostřeme angrešt a nechám volné okraje – cca 3 cm. Okraje následně přehneme do středu.

V misce si rozšleháme vejce a potřeme jím okraje galetky. Nakonec posypeme okraje i angrešt třtinovým cukrem. Vložíme do trouby předehřáté na 175 °C a pečeme 25 – 30 minut, nebo dokud nebude mít těsto zlatavou barvu. Vyndáme z trouby a necháme zcela vychladnout.

Podáváme se zmrzlinou.









 

Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.