VÁNOČNÍ MÁSLOVÉ SUŠENKY

11. prosince 2017


Přeju všem krásné pondělí. Do Vánoc zbývá 13 dní a já jsme se dnes oficiálně pustila do pečení. Zadělala jsem na dvojitou dávku lineckého, vanilkové rohlíčky a na pracny. A jak jde vánoční vypékání vám?

Pokud ještě přemýšlíte nad nějakým dárkem pro kamarády a známé, mám tu pro vás opět jeden tip na jedlý dárek – ideální pro ty, kteří jsou na sladké. Jak už víte, jsem sušenkový nadšenec a kdybych mohla, peču je každý týden. Ale asi bych tím všechny otrávila. Myslím, že doma upečenými sušenkami (které pečete samozřejmě s láskou) nikoho neurazíte, sušenky přece chutnají kdykoliv a komukoliv. Tentokrát jsem sáhla po klasice – po máslových sušenkách. Dlouho jsem hledala vhodný recept, protože v některých případech jsou sušenky tvrdé a potřebují zaležet. Ale s tímto receptem jsou hned měkké. Navíc jsem potřebovala nutně vyzkoušet nový embosovaný váleček. Ten jsem strašně moc potřebovala, i když ho nepoužiju víckrát, jak jednou za rok (snad jen pokud bych dělala Vánoce v červenci :o)).


VÁNOČNÍ MÁSLOVÉ SUŠENKY

Ingredience

250 g změklého másla
400 g hladké mouky
180 g moučkového cukru
1 vejce
1 žloutek

bílek
moučkový cukr

Postup

Do mísy robotu nakrájíme změklé máslo, prosejeme hladkou mouku, přidáme cukr, vejce a žloutek. Pomocí hnětacího háku vypracujeme hladké těsto. Zabalíme do potravinářské fólie a dáme vychladit minimálně na 3 hodiny, ale můžeme nechat uležet i do druhého dne.

Troubu si předehřejeme na 170°C. Plechy vyložíme pečícím papírem. 

Těsto si rozdělíme na několik menších dílů, aby se nám s ním lépe pracovalo. Na pomoučeném vále vyválíme plát silný asi 5 mm. Použila jsem embosovaný váleček s vánočním motivem, ale můžeme využít jakákoli razítka. Na váleček si pomocí štětečku naneseme mouku a pořádně do všech vyřezávaných částí, abychom zabránili nalepování těsta. Na váleček pořádně přitlačíme, aby byl motiv pěkně vidět a zůstal viditelný i po upečení - pečením se motiv trochu ztratí.

Z takto připraveného těsta vykrajujeme tvary - kolečka, srdíčka, vločky. Přeneseme na plech. V malé míse si prošleháme bílek. Pomocí mašlovačky potřeme sušenky bílkem a zaprášíme trochou moučkového cukru.

Dáme péct na cca 8 - 10 minut. Jakmile začnou okraje zlátnou, vytáhneme z trouby. Necháme chvíli vychladnout a poté přeneseme na mřížku, aby úplně vychladly.

Sušenky jsou ihned měkké a nemusíme dlouho čekat, než se budou dát jíst. Skladujeme v uzavřené nádobě.






Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.