JABLKOVÁ BÁBOVKA S BRUSINKAMI A LÍSKOVÝMI OŘECHY

29. října 2017


Tento víkend jsem si prodloužila nejen o jednu hodinu, ale přímo o celý den. V pátek jsem si udělala volný den, stihla jsem pár restů, povinný víkendový úklid a víkend jsem tak měla o něco volnější. Připravila jsem několik dobrot pro rodinu, vyšla si na procházku do lesa a taky se dokopala po delší době ke cvičení. 
A protože aktivit jsem si na tři dny naplánovala docela dost, nechtěla jsem péct nic složitého. V takových případech pak volím většinou nějakou bábovku nebo rychlý ovocný koláč. Na zahradě jsme sklidili před pár dny krásná červená jablíčka. Použila jsem je spolu s brusinkami a lískovými oříšky na podzimní vláčnou bábovku. A jako sladkou tečku na závěr jsem použila cukrovou polevu se skořicí.



JABLKOVÁ BÁBOVKA S BRUSINKAMI A LÍSKOVÝMI OŘECHY

Ingredience 
(větší forma na bábovku)
180 g třtinového cukru
4 vajíčka
1 dcl rostlinného oleje
250 ml kysaného podmáslí
400 g hladké špaldové mouky
1 prášek do pečiva
špetka soli
2 kávové lžičky skořice
2 jablka
hrst sušených brusinek
2 lžíce nasekaných lískových ořechů

Poleva
3 lžíce moučkového cukru
2 lžíce skořice
1 - 2  lžíce horké vody

hrst lískových ořechů na dozdobení


Postup

Formu na bábovku si vymažeme máslem a vysypeme hrubou moukou. Troubu si předehřejeme na 180° C.

Vajíčka vyšleháme s cukrem do pěny. Postupně zašleháme olej a podmáslí. Přidáme mouku smíchanou s práškem do pečiva, solí, skořicí.

Jablka oloupeme, vykrojíme jádřince a nakrájíme na menší kousky. Lískové ořechy nasekáme na větší kousky. Jablka, ořechy a brusinky zamícháme lehce do těsta. Můžeme obalit lehce v hladké mouce, aby nám neklesly ke dnu formy.

Těsto vlijeme do formy a dáme péct na cca 50 – 60 minut. Vyndáme z trouby a necháme odstát cca 15 minut. Vyklopíme z formy a necháme zcela vystydnout.

Mezitím si připravíme polevu. Cukr smícháme se skořicí a přidáváme vodu, abychom měly hustší, ale tekutou polevu, kterou se nám bude bábovka dobře polévat. Nakonec ještě dozdobíme nasekanými lískovými ořechy.




























Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.