ROZKVETLÉ KAKAOVÉ CUPCAKES

30. dubna 2017



Nemůžu tomu uvěřit, ale dnes už je poslední dubnový den. A že teda utekl neskutečně rychle. Stihla jsem pár auditů a na skok (velmi rychlý) se podívat do Francie, odkud jsem si opět dovezla zásobu sladkostí :-) Makronky, sušenky sablés a rozmačkaný croissant z letiště :-). Už několikrát jsem si slibovala, že musím upéct čokoládové muffiny, které dostávám v letadle jako svačinku. A protože jsem muffiny doma už dlouho nedělala, tak jsem se do nich tento víkend pustila. Pak jsem si vymyslela, že bych z nich mohla udělat cupcakes. Popřemýšlela jsem nad několika variantami, ale protože je zítra první květnový den a na zahrádce nám právě začíná kvést fialový šeřík, trochu jsem se nechala inspirovat přírodou a na muffinech vytvořila rozkvetlou zahrádku v pastelově fialové a zelené barvě.


ROZKVETLÉ KAKAOVÉ CUPCAKES

Ingredience:

Těsto:

150 g másla
140 g špaldové mouky
140 g pohankové mouky (případně můžete použít jen špaldovou mouku)
30 g kakaa holandského typu
2,5 lžičky sody
špetka soli
4 vejce
250 g třtinového cukru
1/4 lžičky vanilkového cukru
2/3 hrnku mléka

Krém:

500 g mascarpone
100 ml šlehačky min. 30%
2-3 lžíce prosátého moučkového cukru
fialové a zelené potravinářské barvivo

cukrářské pytlíky na zdobení - 2x malý, 1 velký


Postup:

Těsto:

Troubu si předehřejeme na 170° C. Formu na muffiny vyložíme papírovými košíčky.

Máslo si rozpustíme, odstavíme a necháme vychladnout. 

Na těsto si vyšleháme vejce s cukrem a vanilkovým cukrem do pěny. Hmota by měla získat světlejší barvu. Poté přidáváme postupně sypké suroviny - mouky, kakao, sodu, sůl. Nakonec vlijeme máslo a mléko.

Těsto nalijeme do košíčků a dáme péct do předehřáté trouby na cca 15 - 20 minut. Špejlí vyzkoušíme, jestli je vše propečené. Vyndáme z trouby a necháme vystydnout.


Krém:

Na krém si ušleháme studené mascarpone s prosátým cukrem. Přidáme šlehačku a vyšleháme do hladkého krému.
Krém si rozdělíme do 2 mističek. Konec špejle namočíme do tekutého potravinářského barviva a obarvíme krém do požadovaného odstínu.
Jeden malý cukrářský pytlík naplníme jednou polovinou krému, druhý druhou polovinou krému. Odstřihneme špičky cca 1,5 cm od špičky. 
U většího pytlíku odstřihneme špičku a vložíme zdobící špičku. Opatrně vložíme oba pytlíky, aby se jejich odstřižené špičky setkaly ve zdobící špičce. Začneme zdobit a vytváříme malé dvojbarevné květinky.

Necháme chvíli zatuhnout. Cupcakes skladujte nejlépe v chladnu 2-3 dny.









Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.