KOKOSOVÝ KOLÁČ S BÍLOU ČOKOLÁDOU

26. března 2017


Tento víkend jsem opět sáhla po celkem rychlém a jednoduchém receptu, který je hotový během několika minut. Důvodů bylo hned několik. První jarní víkend sliboval krásné počasí a tak jsem si chtěla užít sluníčka na zahrádce a venku. No a pak se taky o mě pokouší rýmička a to nemám moc náladu na nic. Rozhodně tedy ne na pečení složitějšího dezertu. Původně jsem chtěla kluky doma odbít "obyčejnou" bábovkou, ale postupně, jak jsem linku zaskládávala pytlíky s moukou, cukrem a vším, co jsem našla ve špízi a co bych mohla použít, řekla jsem ji, že přece na ně nebudu taková a bábovku jim alespoň trochu ozvláštním. Nakonec jsem přidala do klasického receptu na bábovku kokos a zralejší banány. Místo do formy na bábovku putovalo těsto nakonec do formy na koláč. Nakonec jsem koláč polila polevou z bílé čokolády a posypala opraženými kokosovými lupínky. Koláč luxusně voní a všechny chutě a vůně jsou dokonale vyvážené :-)



KOKOSOVÝ KOLÁČ S BÍLOU ČOKOLÁDOU

Ingredience:

4 vejce
125 g rozpuštěného másla
8 polévkových lžic tekutého medu
2 zralejší banány
250 ml mléka
400 g špaldové mouky
100 g mletého kokosu
1 prášek do pečiva z vinného kamene
špetka soli

Poleva
1 tabulka bílé čokolády
3 polévkové lžíce smetany

kokosové lupínky


Postup:

Vejce si vyšleháme v robotu do světlé barvy, postupně přidáme med a rozpuštěné máslo. Jemně prošleháme.
Zralé banány rozmixujeme s mlékem a přidáme ke směsi s vejci. Strouhaný kokos si mezitím opražíme na sucho v pánvi do zlatavé barvy. V míse smícháme sypké suroviny - mouku, kokos, prášek do pečiva a sůl a přidáme do tekuté směsi. Zlehka promícháme.
Těsto nalijeme do vymazané a vysypané koláčové formy - pokud použijete formu s odnímatelným dnem, vyložte si formu pečícím papírem, aby těsto nevyteklo. Pečeme 35 - 40 minut v troubě vyhřáté na 180°C.

Jakmile je koláč hotový, necháme koláč asi 20 minut vychladnout a poté vyklopíme z formy. Necháme úplně vychladnout. 
Na čokoládovou polevu si rozpustíme ve vodní lázni bílou čokoládu smíchanou s trochou smetany.
Koláč polijeme a necháme polevu trochu zatuhnout.

Na pánvi si opražíme nakonec kokosové lupínky a posypeme jimi koláč.










1 komentář

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.