KOKOSOVÁ BÁBOVKA S MANDLEMI

23. listopadu 2021


Kokosové kuličky Rafaelo mám moc ráda. A myslím, že spousta z nás připravuje jejich domácí variantu, především na Vánoce. Do Vánoc ještě pár dní zbývá, ale napadlo mě si jejich chuť trochu připomenout. Prostě to spojení kokosu, křupavé mandle a salka je pro mě neuvěřitelně návykové. A tak jsem tyto hlavní suroviny použila na bábovku. Jednoduchý, rychlý recept a přesto chutná skvěle. 




Navíc díky různým krásným formám na bábovky, které jsou dnes k sehnání, můžete popustit uzdu své fantazii i při zdobení. Tentokrát jsem využila formu od Tescomy ve tvaru diamantu a jsem z ní nadšená. Chtěla jsem, aby struktura bábovky vynikla, proto jsem zvolila jen velmi jednoduché přelití salkem (ano salkem, tentokrát jsem netvořila žádnou polevu 😊) a dozdobení mandličkami. Nakonec ještě jsem ještě vše zasypala kokosem, aby byl chuťový dojem kompletní. Už to ani nemůže být jednodušší 😊.


*Recept vznikl ve spolupráci s Tescomou, ale uvedené názory jsou mé vlastní



KOKOSOVÁ BÁBOVKA S MANDLEMI


Několik poznámek:

* množství těsta je uvedené na daný objem formy (průměr 24 cm, objem 1,2 l)

i když má forma nepřilnavý povrch, doporučuji vymazat máslem i vysypat moukou

používám hrnek o objemu 250 ml

doba pečení se může lišit na druhu a velikosti formy



INGREDIENCE


2 hrnky hladké mouky

1 hrnek pískového cukru

1 hrnek jemně strouhaného kokosu

2 lžičky prášku do pečiva s vinným kamenem

150 g rozpuštěného másla

3 dl smetany na vaření nebo polotučného mléka

50 g nasekaných mandlí


150 ml salka

celé mandle

strouhaný kokos na posypání

50 g rozpuštěného másla

hrubá mouka 



POSTUP


Troubu předehřejeme na 170 °C.


Formu na bábovku vymažeme rozpuštěným máslem, necháme cca 10 minut zatuhnout a vysypeme hrubou moukou.


V kastrolku rozpustíme 150 g másla, odstavíme a necháme chvíli vychladnout. Máslo ale musí zůstat tekuté.


Do mísy prosejeme mouku, přidáme cukr, kokos a prášek do pečiva. Přilijeme vlažné máslo, smetanu nebo mléko a vše mícháme, dokud nevznikne hladké těsto. Nakonec vmícháme nadrobno nasekané mandle.


Těsto vlijeme do formy, vložíme do trouby a pečeme asi 50 – 60 minut (doba pečení se může lišit na druhu formy). Špejlí vyzkoušíme, jestli je bábovka hotová – špejli píchneme do bábovky, pokud je po vytažení suchá, je bábovka upečená). Tato bábovka má zůstat uvnitř vláčná, tak ji nepřepečte.


Vyndáme z trouby, necháme vychladnout cca 15 minut ve formě a poté překlopíme a necháme zcela vychladnout. 


Jakmile je bábovka vychladnutá, přelijeme ji salkem, dozdobíme mandličkami a nakonec ještě posypeme kokosem.















Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.