BANÁNOVÝ CHLEBÍČEK S MANDLEMI, ROZINKAMI A ČOKOLÁDOU

8. listopadu 2020



Tento recept na banánový chlebíček už jsem na blogu měla, ale nějakým nedopatřením se mi ho podařilo smazat. Zjistila jsem to, když jsem se jej rozhodla upéct, protože jsem měla opět banány, které jsem nechávala uzrát. Možná to, že se mi recept smazal, bylo k něčemu dobré. Musím říct, že tento recept jsem si hodně oblíbila a tak trochu jsem si ho vyšperkovala, aby byl „dokonalý“. Minimálně pro mě dokonalý je.


Je totiž plný oříšků, rozinek, hořké čokolády a skořice. Tentokrát jsem ještě přidala sušenou pomerančovou kůru. Díky tomu, že uvedené množství se hodí spíš do menší formy, mohla jsem taky vyzkoušet novou formu na chlebíček, kterou mám díky spolupráci s Favi. Rozhodla jsem se pro formu na chlebíček, která je opět od Nordic Ware. To je vždycky láska na první pohled. A díky vzorům, které forma koláčům vtiskne, jsou prostě kouzelné, že nepotřebují ani žádné další zdobení.


Chlebíček není výborný jen jako dezert ke kávě, dejte si ho klidně i na snídani, třeba s trošku řeckého jogurtu a čerstvým ovocem.





BANÁNOVÝ CHLEBÍČEK S MANDLEMI, ROZINKAMI A ČOKOLÁDOU


INGREDIENCE


120 g másla

100 g třtinového cukru

3 – 4 hodně zralé banány

2 vejce

250 g hladké špaldové mouky

1 lžičky kypřícího prášku do pečiva s vinným kamenem

1 lžička sody

2 lžičky skořice

50 g hořké čokolády (min. 70 %)

1 hrst mandlí

1 hrst rozinek



POSTUP


Troubu předehřejeme na 160 °C. Formu vymažeme máslem a vysypeme hrubou moukou nebo kokosem.


Na mírném plameni si rozehřejeme máslo, vložíme rozinky a necháme mírně vychladnout.


Mandle a čokoládu si nasekáme na menší kousky.


V jedné míse smícháme mouku, prášek do pečiva, sodu a skořici. Ve druhé míse si vyšleháme vejce s cukrem do světlé pěny. Přidáme máslo s rozinkami a prošleháme. Poté přidáme banány rozmačkané vidličkou na velmi jemnou kaši.


Do této banánové směsi přidáme suché suroviny a vše spojíme do kompaktního těsta. Nakonec zamícháme mandle a čokoládu. 


Těsto přelijeme do formy na chlebíček a pečeme asi 50 – 60 minut. Klidně pečte chlebíček o něco déle – podle trouby – špejlí vyzkoušíme, že je chlebíček upečení. Zapíchneme ji do středu chlebíčku, a pokud ji vytáhneme ven čistou, je chlebíček upečený.

















Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.