MAKOVÁ BÁBOVKA S RICOTTOU

25. dubna 2020


Poslední dny se snažím trávit na zahradě. Pořídila jsem si nové stromky a keře a tak přesazuju a sázím. Tvořím zahradu „à la džungle“. Chtěla bych, aby byla hodně zelená, ale zároveň zde byla záplava květin. Loni jsem vysadila šeříky, které už postupně nabývají na síle. Letos jsem zasadila břízy, javor, plazivou hortenzii a ještě mě čeká sázení jiřin a pivoněk. Nejraději bych byla, aby už vše bylo vzrostlé, tak jak bych si představovala, ale to ještě pár let potrvá a tak musím být trpělivá.

Protože jsem chtěl strávit co nejvíce času venku, sáhla jsem tentokrát po bábovce. Upéct bábovku je vždy dobrým nápadem. Je to taková jistota a všichni ji mají rádi. Do bábovky jsem tentokrát přidala ricottu a mák. Ricottu jsem si moc oblíbila, díky ní je bábovka krásně vláčná a chuť je jemná. Měla jsem v plánu přelít bábovku cukrovou polevou, kterou obarvím dorůžova lyofilizovanými malinami, které jsem rozemlela na prášek. Poleva nakonec chytila jen jemně růžový odstín, to ale nakonec vůbec nevadilo.


MAKOVÁ BÁBOVKA S RICOTTOU

INGREDIENCE

2,5 hrnku hladké špaldové mouky
1 hrnek třtinového cukru
1 hrnek mléka
0,5 hrnku rozpuštěného másla
2 vejce
1 prášek do pečiva s vinným kamenem
200 g ricotty
4 lžíce nemletého máku

POLEVA
100 g lyofilizovaných malin
4 lžíce moučkového cukru
3 lžíce horké vody


POSTUP

Do mísy robota prosejeme mouku, přidáme cukr, prášek do pečiva a mák. Promícháme a přidáme zbytek surovin – máslo, vejce, mléko a ricottu. Vše promícháme, aby vzniklo husté, ale tekuté těsto.
Formu na bábovku vymažeme máslem a vysypeme moukou (pokud používáte nepřilnavou formu, stačí vymazat máslem. Vlijeme těsto a vložíme do trouby předehřáté na 165°C. Pečeme cca 40 – 50 minut. Vyzkoušíme špejlí, jestli je bábovka hotová.

Vyndáme z trouby a necháme vychladnout. Po vychladnutí vyklopíme z formy a polijeme polevou.

POLEVA

Lyofilizované maliny rozemeleme na prášek. Smícháme s moučkovým cukrem. Postupně přiléváme horkou vodu a mícháme, dokud nebudeme mít polevu požadované konzistence.








3 komentáře

  1. Mila Alca, na tuto babovku jsem se hodne tesila kuli maku! Vcera jsem ji upekla, pekne hodinu na 165st. a bohuzel je hodne zdrcnuta.
    Napadlo mne ze to muze byt tim, ze jsem pridala rozpusteny Alsan (pouzivam misto masla) jeste teply do mokrych surovin- sojove mleko, ricotta i vejce byla studena.
    Poradite mi prosim jak tomu predejit priste?
    PS: mate doopravdy nadherny blog, pekla bych s neho kazdy den :-)
    Krasny den, Miriam

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dobrý den Miriam,
      v první řadě moc děkuji za pochvalu a jsem ráda, že se vám na blogu líbi.
      Podle toho, jak popisujete, myslím, že je to tím, že jste přidala teplé/horké máslo/jeho náhradu (nemám s Alsanem zkušenosti) do ostatních surovin. Suroviny by měly mít obvykle podobnou teplotu - tzn. například ani vejce by neměla být vytažená přímo z lednice. Je lepší nechat máslo nebo jeho náhradu vychladnout, aby bylo vlažné, ale zároveň příliš neztuhlo. To by mělo pomoci. Dejte vědět, jestli pomohlo :-)
      Krásný den, Alča

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.