CELOZRNNÉ JOGURTOVÉ VAFLE

16. března 2020


Pořídit si vaflovač mi trvalo celkem dlouho. Nechápu proč, protože vafle miluju. Musela jsem ho samozřejmě hned vyzkoušet. Ve snaze najít ten nejlepší recept jsem nás na celý víkend zásobila vaflema. Možná bude tahle vlna pokračovat i dál. Jestli bych vás teda na blogu zásobila větším množstvím receptů, tak se na mě prosím nezlobte.


Tyhle jsou z celozrnné mouky a se Skyrem, díky kterému jsou vláčné a nadýchané. Stejně mi ale na nich nejvíc chutnaly ty křupavější okraje :-). Přelila jsem je javorovým sirupem smíchaným s pomerančovou šťávou. K dozdobení jsem použila krvavé pomeranče, které se mi podařilo zase po roce koupit, oříšky a kokosové plátky. Jestli se chcete trochu zvrhnout, určitě si je můžete dopřát se zakysanou smetanou nebo šlehačkou a spoustou čerstvého ovoce :-).


CELOZRNNÉ JOGURTOVÉ VAFLE

INGREDIENCE

300 g Skyru (nebo řeckého jogurtu)
200 g celozrnné špaldové mouky
2 vejce
60 ml javorového sirupu
100 g rozpuštěného vlažného másla
1 lžička vanilkového extraktu
½ lžičky skořice
½ lžičky kardamomu
špetka soli
½ lžičky sody na pečení
2 lžičky kypřícího prášku z vinného kamene
1,5 lžíce kukuřičného škrobu
šťáva z 1 pomeranče

javorový sirup na přelití
šťáva z ½ poloviny pomeranče
pekanové ořechy
kosové plátky
pomeranč na dozdobení


POSTUP

V jedné míse prošleháme jogurt spolu s vejci, javorovým sirupem, šťávou z 1 pomeranče, vanilkovým extraktem, skořicí, kardamomem a špetkou soli.

Ve druhé míse smícháme suché ingredience – mouku, kukuřičný škrob, prášek do pečiva a sodu. Sypkou směs postupně přisypeme k jogurtové směsi a nakonec vmícháme máslo. Vznikne nám hustší těsto.

Vaflovač zapneme a rozehřejeme na vysoký výkon anebo podle pokynů výrobce. Jakmile jsou plotýnky nahřáté, vymažeme je lehce tukem (máslem nebo sprejem na vymazávání). Na každou plotýnku naneseme část těsta – těsta nepoužíváme hodně, aby nevyteklo, protože hotová vafle bude větší.

Nejlepší jsou vafle ještě teplé. 

K dozdobení:

Z půlky pomeranče vymačkáme šťávu a smícháme ji s javorovým sirupem. 

Kokosové plátky orestujeme nasucho, pomeranč oloupeme nebo kůru odkrojíme a nakrájíme na plátky.

Vafle posypeme ořechy, kokosem, dozdobíme pomerančem a vše přelijeme sirupem.












1 komentář

  1. Mňaam vyzerá skvelé. Určite musím vyskúšať tento recept, pretože tiež milujem wafle :D
    Budem rada ak sa zastavíš aj na mojom blogu.
    Môj blog: http://lifeforjul.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.