SUŠENKY SE SKOŘICÍ A HŘEBÍČKEM

20. prosince 2018


Letos jsem se rozhodla, že nebudu péct na Vánoce velké množství cukroví plněného krémem, ale zůstanu u lineckého, rohlíčků a suššího cukroví. Ne, že bych na krémové úplně zanevřela, ale po třech dnech už ho většinou nechci ani vidět :o). Loni jsem jako novinku pekla makové hvězdičky plněné lemon curdem, letos jsem je vynechala a místo nich vyzkoušela srdíčka s chutí skořice a hřebíčku. 

Skořice je u mě v kuchyni a při pečení stálicí, ale hřebíček jsem používala většinou v menším množství, protože přece jen se jedná o docela aromatické koření. Jeho množství jsem odhadovala docela od oka, ale myslím, že jsem se strefila tak akorát, a v sušenkách je tak příjemně cítit. Na pár kousků jsem musela vyzkoušet taky nový embosovaný váleček s vánočním motivem. Jako kdybych vykrajovala srdíčka z pleteného svetru s norským vzorem :o). 

Jo a další výhodou, kterou určitě ocení všichni opozdilci, co ještě nezačali péct, že srdíčka se dají jíst hned a nemusí se tak péct s velikánským předstihem, aby se rozležely. Ale čím uleželejší, tím křehčí a lepší :D. A aby se sušenky pořádně rozležely, je nejlepší je uchovávat v uzavřené dóze nebo krabičce. Osobně na Vánocích miluju ty různé blbinky s vánočními motivy, proto mám dóz a plechovek dostatečné množství na většinu mých pečících výtvorů. 



SUŠENKY SE SKOŘICÍ A HŘEBÍČKEM

Ingredience

250 g změklého másla
400 g špaldové mouky
180 g mletého třtinového cukru
1 vejce
1 žloutek
2 lžíce mleté skořice
1 lžička mletého hřebíčku
špetka soli


Postup

Do mísy robotu nakrájíme změklé máslo, prosejeme mouku, přidáme cukr, vejce a žloutek, skořici, hřebíček a špetku soli. Pomocí hnětacího háku vypracujeme hladké těsto. Zabalíme do potravinářské fólie a dáme vychladit minimálně na 3 hodiny, ale můžeme nechat uležet i do druhého dne.

Troubu si předehřejeme na 170°C. Plechy vyložíme pečícím papírem. 

Těsto si rozdělíme na několik menších dílů, aby se nám s ním lépe pracovalo. Na pomoučeném vále vyválíme plát silný asi 5 mm. Na některé sušenky jsem použila jsem embosovaný váleček s vánočním motivem, ale můžeme využít jakákoli razítka. Na váleček si pomocí štětečku naneseme mouku a pořádně do všech vyřezávaných částí, abychom zabránili nalepování těsta. Na váleček pořádně přitlačíme, aby byl motiv pěkně vidět a zůstal viditelný i po upečení - pečením se motiv trochu ztratí.

Z takto připraveného těsta vykrajujeme tvary - kolečka, srdíčka, vločky. Přeneseme na plech. 

Dáme péct na cca 8 - 10 minut. Jakmile začnou okraje zlátnout, vytáhneme z trouby. Necháme chvíli vychladnout a poté přeneseme na mřížku, aby úplně vychladly.

Sušenky jsou ihned měkké a nemusíme dlouho čekat, než se budou dát jíst. Skladujeme v uzavřené nádobě.





 

Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.