MRAMOROVÁ BÁBOVKA

28. října 2018


Mramorová bábovka byla prvním dezertem, který jsem se naučila péct. Dřív patřívala k našim tradičním nedělím a pekli jsme ji poměrně často. Při pečení všech těch různých dezertů jsem na ni tak trochu pozapomněla, ale v posledním měsíci jsem ji pekla už minimálně třikrát. Je totiž skvělá a doma si ji výslovně vyžadovali. Je sladká tak akorát a nadýchaná jak obláček. Poctivě a s láskou pečené bábovce se totiž nic nevyrovná :-).


MRAMOROVÁ BÁBOVKA

Ingredience

(používám hrnek o objemu 250 ml)

2 hrnky polohrubé mouky 
3 vejce
1 hrnek krupicového cukru
1 prášek do pečiva
1/2 lžíce vanilkového extraktu 
1 hrnek rostlinného oleje
1 hrnek mléka
4 lžíce kakaa holandského typu
máslo na vymazání formy
hrubá mouka na vysypání formy

Postup

Troubu předehřejeme na 170°C. 

Vejce vyšleháme s cukrem do světlé pěny. Postupně přiléváme olej. Do druhé mísy prosejeme mouku a prášek do pečiva. Jakmile bude vaječná hmota vyšlehaná, postupně vmícháme mouku. Nakonec přilijeme mléko. Formu vymažeme a vysypeme, vlijeme 2/3 těsta. Do zbylé třetiny těsta prosejeme kakao a zamícháme, dokud se vše dokonale nepromíchá. Druhou obarvenou část těsta vlijeme do formy – snažíme se vlévat těsto doprostřed, aby byla struktura mramorová, můžeme ještě trochu promíchat pomocí špejle. Pečeme 45 – 50 minut. Upečení vyzkoušíme špejlí. Po upečení necháme bábovku 15 minut vychladnout ve formě, poté vyklopíme a necháme zcela vychladnout. Nakonec můžeme pocukrovat moučkovým cukrem.






  




6 komentářů

  1. Mňamka. Sbíhají se mi sliny. A to neříkám moc často. Velmi krásně nafocené, o výsledku tvého vaření snad ani nemá cenu pochybovat. Chtěla bych se zeptat.. tím jak vaříš pravidelně, jaký prosím používáš šlehač? Já se nemohu rozhodnout, jestli koupit od Envy nebo od Bosche. Poradíš?

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju moc :-). Co se týká šlehače, mám Etu Turbo a je starý asi 40 let. Naši jej dostali jako svatební dar. Jiný se mi tak neosvědčil :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuji moc za super recept na tuto mramorovou bábovku. Já jsem hrozně dlouho nevěděla, jak se taková mramorová bábovka děla a až tento a váš recept mi to všechno objasnil :-) Určitě budeme péct vždycky každé návštěvě, protože je prostě výbornýýýý... Mějte se krásně a pokračujte v receptech, jsou úžasné.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji moc, jsemráda, že se Vám bábovka povedla a že Vám chutná.

      Vymazat
  4. Mňam! Prostě dobrota. Chválím recept, bavil jsem se jak vařením toho receptu, tak i jeho konzumací. Jen tak dál. Já teda zkoušel spoustu bábovek, třeba mi celkem chutnala i hrníčková bábovka, ale vaše bábovka je prostě nejlepší! Děkuji za ní, ještě že vás tady máme, vždy si na váš blog vzpomenu, když něco vařím. Mějte krásný den.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju Tomáši, jsem ráda, že jste si vychutnali jak bábovku, tak i přípravu. To mě moc těší. Krásný den, Alča

      Vymazat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.