ŠVESTKOVÝ HRNÍČKOVÝ KOLÁČ

27. srpna 2017



Krásnou neděli přeji. Doufám, že jste si užili víkend. Já tedy ano.

U nás doma začala švestková sezóna. Dostali jsme velký košík krásně zralých švestek, které snad ani v životě nemůžu spotřebovat. Dokonce jsem si sepsala seznam, na co bych je mohla využít. Takže ani vás ty moje švestkové recepty zřejmě neminou a budu vás jimi trochu spamovat. Švestky miluju, ale na druhou stranu je to už znamení, že se blíží podzim. Však je to taky venku poznat. Fakt mě překvapilo, že se začíná tak brzo stmívat. A ani rána už nejsou úplně nejteplejší. Peřinu už ráno pěkně přetahuju přes ramena. Ale o víkendu u nás bylo počasí jako lusk a v sobotu jsem ještě provětrala letní šaty. 


Vyrazili jsme s kamarády na Bouzov na festival Moravské hrady. Byla to bomba… Anna K., No Name, Rišo Muller a Tomáš Klus … Ti mě bavili nejvíc a vychutnávala jsem si je plnými doušky. Tak nás roztančili a rozezpívali, že dnes ráno jsem ani nemohla pomalu mluvit. Navíc jsem nikam nemusela spěchat, tak jsem pojala dopoledne v gaučingovém stylu s voňavou kávu a švestkovým koláčem, který jsem stihla upéct ještě včera dopoledne mezi přípravou tvarohových knedlíků (jak jinak než se švestkama).



ŠVESTKOVÝ HRNÍČKOVÝ KOLÁČ

Ingredience (na větší plech):

2 hrnky (250 ml) celozrnné mouky
1 hrnek špaldové hladké mouky
1 prášek do pečiva s vinným kamenem
1 vanilkový cukr
špetka vanilky
1,5 hrnku třtinového cukru
3 lžíce chia semínek
3 vejce
3/4 hrnku kokosového oleje (rozpuštěného)
10 lžic řeckého jogurtu
mléko - cca 1 hrnek (mléko je potřeba přilévat postupně, aby bylo těsto spíše hustší)

Posypka:
4 polévkové lžíce moučkového cukru
4 lžíce mandlových lupínků
4 lžíce másla

miska vypeckovaných švestek


Postup:

Troubu si předehřejeme na 180°C. Švestky omyjeme a vypeckujeme.

Do jedné mísy si prosejeme obě mouky, přidáme cukry, prášek do pečiva, vanilku a chia semínka. Promícháme sypké ingredience. Postupně pak začínáme přidávat jogurt, vejce, olej a nakonec přilévám mléko. Těsto by nemělo být úplně řídké, ale spíš hustší.

Na posypku si smícháme cukr, mandlové lupínky a máslo. 

Těsto nalejeme na vymazaný a moukou vysypaný plech. Poklademe jej švestkami a posypeme posypkou. Dáme do trouby a pečeme cca 40 minut, dokud okraje nezačnou zlátnout a neodlepí se trochu od plechu. Vytáhneme z trouby a necháme vychladnout.






1 komentář

  1. Mňam, ten ale teda vypadá skvěle! Hrníčkové recepty mám nejraději :) Škoda, že nemáme švestky, hned bych šla koláč upéct.

    Nela z blogu Růžová rtěnka

    OdpovědětVymazat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.