DATLOVÉ KULIČKY S LYOFILIZOVANÝMI MALINAMI

14. května 2017



Na tento víkend jsem měla spoustu plánů. Venku, na vzduchu a na sluníčku. Ale bohužel počasí mě zase trošku doběhlo. V sobotu jsem si vyjela odpoledne na kole a zmokla jsem. Dnes jsem si šla v podvečer zaběhat a hádejte co. Jo, zmokla jsem, zase :-). Ale nevadí, je to jen voda.

Ve čtvrtek jsem se vrátila ze služebky do Francie, která trochu zamávala s mojí životosprávou :o). Mám dojem, že jsem za 2 dny přibrala asi 5 kilo. Bohatá snídaně na hotelu... no jo, těm pravým francouzským bagetám, sýrům a croissantům nešlo říct ne. Jogurt s granolou si můžu dát doma, že... No a pak to pokušení na každém kroku v Bruselu, kde jsme zůstaly půl den s kolegyní. Na každém kroku obchůdky s čokoládou a belgickými pralinkami nebo vafle s všemožnými kombinacemi. Domů jsem přivezla spoustu čokolády, ale zároveň jsem si řekla, že bych zase mohla po dlouhé době udělat falešné truffles z datlí. 

Jednu dobu jsem je jedla pořád, dávala jsem si je do jogurtu na snídani nebo jako malý energy snack. Jejich příprava je rychlá a neskutečně jednoduchá. Navíc chutě na sladké zaženete i jednou kuličkou. A pokud máte děti, určitě rády pomůžou s tvořením kuliček a jejich obalováním.



DATLOVÉ KULIČKY S LYOFILIZOVANÝMI MALINAMI

Ingredience:
(10 - 12 kuliček)

1 hrnek vypeckovaných datlí
1 lžíce kokosového oleje
1 lžíce kakaa holandského typu
1 lžička vanilkového extraktu
20 - 30 g hořké čokolády (min. 75 %)
špetka himalajské soli

hrst lyofilizovaných malin

Postup:

Datle zalijeme horkou vodou a necháme chvíli změknout. Vodu slijeme a přendáme do mixeru, případně do blenderu. Přidáme olej, kakao, extrakt a sůl. Mixujeme dokud není směs hladká. Je potřeba několikrát směs setřít stěrkou ze stěn blenderu a znovu promixovat. Trvá to tak 3 - 5 minut, podle výkonu mixeru. Směs se dá umixovat i tyčovým mixerem, ale s přestávkami, abyste si nezavařili mixer.

Čokoládu rozpustíme a necháme chvíli zchladnout. Nalijeme ke směsi z datlí a ještě chvilku promixujeme, než se všechno spojí. Přendáme do misky a necháme 60 minut ztuhnout v lednici.

Ze ztuhlé směsi vykrajujeme lžící kousky, ze kterých tvarujeme kuličky. Do středu můžeme přidat lyofilizovanou nebo zmrzlou malinu. Lyofilizované maliny rozmixujeme na prášek. Hotové kuličky pak obalíme v rozmixovaných malinách. Uchováváme v ledničce proložené pečícím papírem.








2 komentáře

  1. Marcela - Nordic Passion16. května 2017 v 20:45

    Tak to je dokonale - vzhledem - uzasne fotky, ale urcite i chutove. M.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Marcelko, moc děkuji :-) Datlové kuličky mám moc ráda, jsou fakt rychle hotové :-)

      Vymazat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.