HORKÁ ČOKOLÁDA

8. ledna 2017

První letošní víkend je teda pěkně mrazivý. Na to vůbec nejsem zvyklá a pořád se nemůžu pořádně zahřát. Ani procházka venku v těch -12°C k tomu nepomohla. Je ale pravdou, že jsem strávila venku asi tři hodiny a ušla jsem pěkných pár kilometrů. Na konci jsem už ale cítila, jak mám prokřehlé ruce i přes rukavice.

Šálek horké čokolády je pro takový mrazivý den přímo ideální. Většinou ji možná máme spojenou s obdobím před Vánocemi, ale myslím, že pro ni je vhodná doba vždycky (alespoň teda v zimě) a nemusíme se ohlížet, co je za měsíc. Tentokrát jsem ji připravila z mandlového mléka, ale samozřejmě můžete použít i normální, protože mandle přidají ještě trošku jinou chuť. Do této fáze by se čokoláda dala považovat za poměrně zdravější, ale pak jsem ji "zabila" pořádnou horou šlehačky - to aby se neřeklo, že je tam moc málo kalorií :-) Takže zdravé, nezdravé... ale je to hlavně moc dobré.



HORKÁ ČOKOLÁDA

Ingredience:
na 2 menší hrníčky nebo na 1 velký

1/3 hrnku vody
50 g hořké čokolády (nejlépe 70 % i více)
1 celá skořice
1 lžíce brusinkového sirupu
1 hrnek (250 ml) mandlového mléka (nebo normálního mléka)

šlehačka na dozdobení (150 ml smetany ke šlehání)
čokoládové hoblinky nebo kakao holandského typu na posypání


Postup:

Na plotně zahřejeme v rendlíku vodu, čokoládu a skořici. Vaříme, než se čokoláda rozpustí.
Následně přidáme mléko a přivedeme k varu. Na konec přidáme brusinkový sirup.

Čokoládu rozlijeme do hrnečků, přidáme šlehačku a posypeme ji kakaem a čokoládovými hoblinkami.











5 komentářů

  1. Mňam, čokoláda vypadá naprosto luxusně a neodolatlně! Opravdu nádherně nafocené! Pěkné zimní dny, Marie

    OdpovědětVymazat
  2. Skvělé. Jsem v práci, mám teď volných pár minut a kdyby mi někdo udělal tuto dobrotu, tak bych byla v sedmém nebi ☺
    Pa M.

    OdpovědětVymazat
  3. To vypadá luxusně a krásně nafocené.
    Hned bych si dala.
    Jana

    OdpovědětVymazat
  4. Horká čokoláda se šlehačkou, to je panečku kalorická bomba :-D . Také si ji ale občas neodpustím :-D . I když pracuji v čokoládovně, tak občas na čokoládu dostanu chuť :-) . Práce s čokoládou mě baví. Máme různé stroje , které jsme si nakoupili z Cesk, takže tvoříme figurky, polevy, atd. :-) .

    OdpovědětVymazat
  5. Na horké čokoládě, kakau a dalších nápojích ujíždím, hlavně teď v zimě. Takže určitě vyzkouším. Taky mě v tom zaujal i ten brusinkový sirup, musí být výborná :-) Kristýna

    OdpovědětVymazat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.