BANÁNOVÁ BÁBOVKA S BÍLOU ČOKOLÁDOU

4. září 2016


Minulý týden se mi podařilo nakoupit nějak moc banánů a i přes velkou snahu nasytit s nimi celou rodinu mi jich spoustu zbylo. A protože už začínaly hnědnout, rozhodla jsem se je využít na pečení. Přemýšlela jsem nad klasickým banánovým chlebíčkem, ale ten peču spíš na podzim a v zimě.

Nakonec jsem se rozhodla opět trochu experimentovat. Ze špíze a z ledničky jsem vytáhla tak polovinu věcí, které se podle mě mohly hodit. Mouky, cukry, tvaroh, řecký jogurt, oříšky... Podařilo se mi zaskládat celou linku a kuchyně vypadala dost chaoticky. A to jsem v ní byla sama. 

Jasno jsem tak měla pouze v jediné ingredienci a zbytek jsem ponechala osudu. Doma se snažím už delší dobu stravovat zdravěji. A to i při pečení. Klasickou bílou mouku se snažím nahrazovat špaldovou, celozrnnou nebo pohankovou a místo některých klasických ingrediencí nezbytných při pečení použít zdravější variantu. Samozřejmě, že to vždy nejde a některé koláče a buchty chutnají nejlépe podle starých poctivých receptů.

Už jsem dlouho nepekla žádnou bábovku, ovocné koláče tuto klasiku v létě trochu převálcovaly. Bábovkou určitě nic nepokazím a banánové těsto se k ní perfektně hodí. Těsto je krásně vláčné a ne moc sladké. Sladkou tečku totiž tvoří poleva z mascarpone, která doplní, ale nepřebije chuť banánů v bábovce.



BANÁNOVÁ BÁBOVKA S BÍLOU ČOKOLÁDOU

Ingredience:

Těsto:
2 měkké banány
120 g kokosového oleje
3 vejce 
1,5 hrnku (o objemu 250 ml) celozrnné špaldové mouky
1,5 hrnku pohankové mouky
1 prášek do pečení s vinným kamenem
1/2 hrnku třtinového cukru
250 g řeckého jogurtu
(mandlové mléko - na zředění těsta)

Poleva:
60 g bílé čokolády
3 polévkové lžíce mandlového mléka


Postup:

Bábovka:
Troubu si předehřejeme na 180°C. Formu na bábovku si vymažeme a vysypeme.

Do jedné mísy si prosejeme mouky, přidáme cukr a prášek do pečiva. Ve druhé míse si rozmačkáme na kaši banány, přidáme rozpuštěný kokosový olej, vejce a jogurt. Vše vymícháme do hladší směsi. Přidáme k sypké směsi. Pokud bychom měli těsto hustší, přidáme po lžičkách mléko, abychom těsto trochu zředili (ale není nutné).

Těsto nalijeme do formy a pečeme cca 40 minut. Bábovku vytáhneme z trouby a nechám chvíli vychladnout. Pak vyklopíme z formy.

Poleva:
Na polevu rozpustíme ve vodní lázni bílou čokoládu. Přidáme mandlové mléko a za stálého míchání vymícháme do hladké směsi, kterou nalijeme na vychladlou bábovku.










5 komentářů

  1. Bábovka vypadá moc krásně a určitě jí vyzkouším:) Mám jen jednu otázeku, je možné vyměnit pohankovou mouku za klasickou celozrnou? Děkuju moc cernekace.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Ali, zase válíš! Vyzkouším:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Vypada to bajecne a fotky jsou krasne! :) delam bananovy chlebicek, ale babovku jsem jeste nezkousela - ukladam recept! ;)

    OdpovědětVymazat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.