RYCHLÝ BROSKVOVÝ KOLÁČ

26. července 2021

Když jsem pekla pár dní zpět cupcaky na jednu svatbu, řekla jsem si, že těsto na ně musím vyzkoušet na nějaký ovocný koláč. Nic těžkého, na naší zahradě jej dozrává spousta. A jak to na vesnici bývá, často sdílíme úrodu se sousedy. O víkendu jsem proto mohla zužitkovat první broskve. Ještě potřebují pár dní, aby dozrály, ale na koláč už se jich pár našlo.



Recept je opět rychlý letní, nemusíte jej tak ani dlouho připravovat a ani dlouho čekat u trouby a můžete výletovat a trávit čas venku. Je univerzální. Použijte na koláč, na buchtu na plech, na muffiny, na cupcaky… A ovoce? Už jsme zkoušela s rybízem – ale zmizel tak rychle, že jsem nestihla ani nafotit. Stihla jsem až tento s broskvemi. A myslím, že ať použijete jen jeden druh ovoce nebo mix, bude vždy vynikající :-).




RYCHLÝ BROSKVOVÝ KOLÁČ


INGREDIENCE

(průměr formy 20 cm)


300 g hladké mouky

200 g pískového cukru

1,5 lžíce kypřícího prášku s vinným kamenem

250 g másla

4 vejce

0,25 l mléka

1 lžička vanilkového extraktu


4-5 větších broskví

3 lžíce třtinového cukru


máslo a hrubá mouka na vymazání a vysypání formy



POSTUP


Máslo rozpustíme v kastrolku a necháme vychladnout.


V jedné míse smícháme všechny sypké suroviny. Přidáme vejce, přilijeme vychladlé máslo, mléko a vanilkový extrakt. Vše vyšleháme do hladkého těsta.


Kulatou formu vymažeme máslem a vysypeme hrubou moukou. Nalijeme těsto.


Broskve omyjeme, nakrájíme na pásky a vyskládáme na povrch koláče. Zasypeme třtinovým cukrem. 


Vložíme do trouby předehřáté na 170 °C a pečeme 30 – 40 minut, dokud nezačnou zlátnout kraje a střed nebude dostatečně propečený. Propečení vyzkoušíme pomocí špejle, pokud je vytáhneme ze středu suchou, koláč vyndáme a necháme zcela vychladnout.











 

Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.