KEFÍROVÁ BUCHTA

24. března 2019


Vynikající a vláčná kefírová buchta chutná u nás doma opravdu každému. Nějak tak tuším, že tento koláč znáte v nějaké variantě zřejmě všichni. Je to však jeden z dalších receptů, který mám po babičce a chtěla jsem si ho po delší době znovu připomenout. Dokonce ho mám stále ještě napsaný jen na kousku papíru, který mi babička dala. Písmo na něm je už tak rozpité, že některé řádky jdou sotva přečíst. Podle toho se u nás doma pozná, které recepty jsou oblíbené (a myslím, že nejenom u nás doma). 


Z minulého týdne mi zbyl v ledničce ještě citronový krém, který chuť koláče skvěle doplnil. Ale stejně tak můžete jen tak poprášit moučkovým cukrem nebo polít třeba čokoládovou polevou.


KEFÍROVÁ BUCHTA

Ingredience

300 g hladké mouky
150 g polohrubé mouky
2 vejce
300 g pískového  cukru
3 lžíce kakaa
2 prášky do pečiva
200 ml oleje
500 ml kefíru
špetka soli

máslo na vymazání plechu
hrubá mouka na vysypání plechu

Postup

Do mísy prosejeme obě mouky, přidáme cukr, kakao, prášky do pečiva a sůl a dobře promícháme, aby se hrudky kakaa rozdrobily. Přimícháme vejce, kefír a olej a dobře promícháme. 

Troubu předehřejeme na 170°C. Plech vymažeme máslem a vysypeme moukou. Těsto nalijeme na plech a pečeme cca 30 – 40 minut. Po upečení necháme zcela vychladnout.







Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.