BEZLEPKOVÁ VARIACE MAROKÁNEK

6. ledna 2019



Pár víkendů teď ještě nebudu muset nic péct. Zásoby vánočního cukroví se sice tenčí, ale stále jich je ještě dost. Marokánky nepeču jen na Vánoce, ale dělám je několikrát i během roku. To je taky jedním z důvodů, že recept přidávám teď v lednu :-). S průběhem času jsem si recept trochu přikrášlila a předělala, aby byl trochu zdravější, ale zároveň aby mi chutnaly. V této upravené variantě jsem marokánky připravila i k letošním, vlastně tedy loňským, Vánocům. Vím, že jste momentálně všichni sladkým určitě přejedení, ale na druhou stranu jeden nebo dva kousky těchto marokánek vám určitě neuškodí.
Kandované ovoce jsem nahradila sušeným a lyofilizovaným ovocem a smetanu rostlinným mlékem. Většinou používám mléko mandlové, ale zkoušela jsem i kokosové, a marokánky dostaly zajímavý chuťový rozměr. Skladuju si je v různých dózách nebo krabičkách, syslím si je totiž tak trochu pro sebe :-). Přišly vhod i ke kávě po sobotní procházce. Musela jsem si užít trochu sněhu, který u nás napadl. Moc dlouho sice nevydržel, odpoledne už bylo skoro po něm, ale příroda pod sněhovou pokrývkou má své kouzlo. 




BEZLEPKOVÁ VARIACE MAROKÁNEK

Ingredience

40 g mandlové mouky
30 g pohankové mouky
150 g kokosového cukru
250 ml rostlinného mandlového mléka (lze použít sójovou nebo kokosovou smetanu)
200 g směsi oříšků (pekanové, lískové, mandle)
200 g sušeného nebo lyofilizovaného ovoce (brusinky, rozinky, meruňky)

150 g hořké čokolády (použila jsem 75 %)

Postup

Do hrnce nalijeme mandlové mléko, přidáme mandlovou a pohankovou mouku a cukr. Z těchto surovin uvaříme na středním plamenu hustší kaši, trvá to zhruba 5 – 10 minut. Nebojte se, směs skutečně zhoustne :-). Kaši musíme míchat po celou dobu, protože má tendenci se hodně rychle připalovat. Kaši odstavíme a necháme úplně vystydnout.

Mezitím, co kaše chladne, připravíme si sušené ovoce. Sušené meruňky nakrájíme na malé kousky, rozinky a brusinky nemusíme. Oříšky lehce nasekáme na menší kousky.

Plechy vyložíme pečicím papírem. Troubu předehřejeme na 170°C. 

Nasekané ořechy a sušené ovoce vmícháme do studené kaše a vše promícháme. Pomocí dvou lžiček děláme na plech menší hromádky (o průměru 4 – 5 cm) a lehce je připlácneme. Pečeme 15 – 20 minut. Upečené marokánky necháme vystydnout na plechu – nesnažte se je ještě teplé odlepovat, mohly by se rozlomit. Osvědčilo se mi, nechat je vychladnout i několik hodin, nebo třeba i do druhého dne (pokud to tedy vydržíte), aby byly kompaktnější. 

Ve vodní lázni rozpustíme čokoládu a pomocí mašlovačky ji nanášíme na spodní stranu marokánek. Necháme ztuhnout a skladujeme na chladnějším místě.














2 komentáře

  1. Marokánky som robila a sú jedinečné. Ďakujem za recept. Andrea

    OdpovědětVymazat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.