BORŮVKOVÁ BUBLANINA S DROBENKOU

30. června 2018

Ten čas tak letí. Už to bude týden, co jsem se vrátila z Provence, ale myšlenkama jsem ještě pořád tam. Provence prostě zůstane v srdci i v hlavě. Postupně procházím a edituju fotky, tak se můžete na nějaké určitě těšit. 

Období třešní a jahod se po deseti dnech přehouplo do období malin, rybízu, meruněk a borůvek. Taky vám přijde, že letos dozrává všechno nějak tak dřív a zároveň? Mě teda jo. A tak nevím, co dřív použít. Na příští týden se chystám na rybízovou a meruňkovou marmeládu. Ty musí být.

I když jsem si ve Francii dopřávala sladké croissanty a lahodné dortíky, stýskalo se mi po klasické české klasice. A znáte něco lepšího, co je plné ovoce, než bublaninu? Já teda ne. Ovoce dávám fakt hodně. Mám ráda, když je bublanina šťavnatá a není suchá. Navíc jsem taky přidala drobenku; klasická bublanina je sice bez ní, ale doma nám víc chutná tato verze s drobenkou. A tak to nechávám na vás. Můžete si ji dopřát anebo ji vynechat.



BORŮVKOVÁ BUBLANINA S DROBENKOU

Ingredience

klidně použijte větší plech a nebojte, pokud vrstva těsta nebude dostatečně vysoká. Těsto docela naskočí. Díky tomu nebudete mít těsto úplně suché.

Hrnek o objemu 250 ml

Těsto:
4 vejce
1,5 hrnku cukru krystal
250 ml smetany
2 hrnky polohrubé mouky
1 prášek do pečiva
špetka soli
500 g borůvek

Posypka:
2 lžíce másla
2 lžíce polohrubé mouky
2 lžíce moučkového cukru

Postup

Troubu si předehřejeme na 180°C. Žloutky vyšleháme s cukrem do husté pěny. Postupně zašleháme smetanu a vyšleháme. Zvlášť si ze 4 bílků vyšleháme se špetkou soli tuhý sníh. Následně už jen ručně zamícháváme prosátou mouku s práškem do pečiva. Nakonec lehce zamícháme sníh z bílků.

Formu vymažeme a vysypeme hrubou moukou nebo vyložíme pečícím papírem. Těsto nalijeme na plech a poklademe nahusto borůvkami. 

V menší misce smícháme mouku, moučkový cukr a máslo a prsty zpracujeme posypku. Posypeme bublaninu. 

Dáme péct na cca 30 – 40 minut (podle trouby – pokud nebudete mít vrstvu těsta úplně vysokou, může pečení trvat i kratší dobu). Vyndáme z trouby a necháme vychladnout.






Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.