BANÁNOVÝ CHLEBÍČEK

7. února 2018



Musím se přiznat, že mi trvalo dost dlouho, než jsem banánovým chlebíčkům přišla na chuť. Myslím, že prvotní chybou, kterou jsem neustále opakovala, bylo použití nedostatečně zralých banánů. Koláče pak byly docela trpké. Ale poučila jsem se, a když chci péct chlebíček, nechávám banány záměrně pěkně vyzrát a zhnědnout. Dlouho jsem taky docela bojovala s texturou. Vyzkoušela jsem spoustu receptů, než jsem se dopracovala k verzi, která mi nejvíc chutná. A pokud zrovna nemáte chuť trávit hodiny u linky, je tenhle recept ideální. Smícháte suroviny a hotovo.





BANÁNOVÝ CHLEBÍČEK


INGREDIENCE


2 velké hodně zralé banány
2 vejce
100 ml řepkového oleje
200 ml mléka
180 g třtinového cukru
220 g hladké mouky (můžete použít i špaldovou)
2 lžíce prášku do pečiva s vinným kamenem
2 lžičky kardamomu
špetka soli

máslo a hrubá mouka na vymazání a vysypání plechu


POSTUP


Troubu si předehřejeme na 175°C. Formu na chlebíček vymažeme máslem a vysypeme hrubou moukou.


Banány oloupeme a nakrájíme do foodprocesoru. Přilijeme olej, mléko a přidáme vejce. Rozmixujeme do hladké směsi.


Ve druhé míse smícháme mouku, cukr, prášek do pečiva, kardamom a sůl. Tuto směs přidáme k mokré směsi a promícháme. Těsto vylijeme do formy a dáme péct na 50 - 60 minut do trouby. Špejlí vyzkoušíme, jestli je chlebíček upečený.


Vyndáme z trouby a necháme chvíli vystydnout. Po cca 15 minutách vyklopíme z formy na mřížku a necháme úplně vychladnout.












Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.