VÁNOČNÍ JAHODOVÉ KOLÁČKY

1. prosince 2017



Tak jo, prosinec je tu a zítra se vrhnu na tvoření adventních věnečků a adventní výzdoby. Miluju přípravu na Vánoce, donekonečna bych mohla nakupovat takové ty zbytečnosti s vánočními motivy, nápisy, ozdoby na stromek, lucerny, svíčky a světýlka… Prostě atmoška musí být. No prostě blázen :-). Ve Spotify už mám úspěšně zrevidovaný a rozšířený vánoční playlist, včetně soundtracku ze „Sám doma“ a další oblíbené songy. Zatím jsem to ještě nerozjela naplno, ale teď už mi nebude bránit ale vůbec nic.

A rozhodla jsem se, že i pro vás si připravím malé předvánoční překvapení – sladký adventní kalendář. Přemýšlela jsem, jak ho pojmout. Určitě tady najdete recepty na naše nejoblíbenější vánoční klasiky – a pokud už jste je stihli upéct v jiné verzi, tak třeba příští rok :-). Přidám i nějaké tipy na jedlé dárky vlastní výroby. Určitě nezůstane jen u nezdravých dobrot, ale propašuju sem i něco zdravějšího. A pokud se inspirujete byť jen jediným receptem, splnil tento kalendář svůj účel.

Taaaakže jdeme na to… První okénko… a 23 dní do Vánoc … 


Prvním receptem není sice úplně vánoční klasika. Nazvala bych to takové cukroví necukroví. Malé koláčky s jahodovou marmeládou. Několik z nich jsem upekla na špejli, a pokud přidáte mašli nebo provázek, můžete mít i bezva dárek třeba na Mikuláše pro děti.  Anebo je zapojte do vykrajování mini hvězdiček nebo jiných tvarů, děti se určitě vyřádí. Do náplně jsem použila jahodovou marmeládu. Letos jsem neměla domácí, tak jsem se musela poohlédnout jinde.


Do rukou se mi dostal jahodový džem od Relaxu a musím říct, že jsem nesáhla vedle. Je jako domácí. Navíc je bez konzervantů, umělých dochucovadel, barviv a přidaného cukru. Doslazen je pouze jablečnou šťávou. Chutná skutečně po jahodách a s křehkým máslovým těstem jde dokonale dohromady. Těsto krásně zvláční a není tak třeba přidávat cukr přímo do těsta.




VÁNOČNÍ JAHODOVÉ KOLÁČKY

Ingredience

250 g másla
300 g polohrubé mouky
1/2 prášku do pečiva s vinným kamenem
6 polévkových lžic studené vody
1 polévková lžíce jablečného octa

jahodová marmeláda
1 vajíčko na pomazání

Postup

Nejprve si připravíme těsto. Z másla, mouky a prášku do pečiva připravíme drobenku. Přidáme vodu a ocet a zpracujeme do vláčného těsta. Zabalíme do potravinářské folie a dáme na 2 hodiny do ledničky.

Troubu předehřejeme na 180°C. Plech vyložíme pečícím papírem. Vajíčko si vyklepneme do misky a rozšleháme.

Vychlazené těsto vyjmeme z ledničky, rozdělíme jej na polovinu. Z první poloviny vyválíme na pomoučněném vále tenkou placku (cca na 2-3 mm). Vykrajujeme kolečka o průměru 5 – 6 cm. Přeneseme na plech vyložený pečícím papírem. Doprostřed naneseme lžíci marmelády. Okraje bez marmelády potřeme rozšlehaným vajíčkem.

Z další části těsta vykrajujeme kolečka na překrytí první části. Můžeme vykrojit celé kolečko s vykrojenými hvězdičkami, srdíčkem atd. Anebo vykrajovat malé hvězdičky, které pokládáme v několika vrstvách na marmeládu. Okraje trochu přitlačíme vidličkou nebo prsty (pokud používáme jen malé hvězdičky). Pokud chceme použít špejli, vložíme špejli mezi obě vrstvy těsta. Povrch potřeme vajíčkem.

Pečeme asi 15 – 20 minut, dokud nezačne povrch zlátnout, vyndáme z trouby a necháme vychladnout. Na závěr můžeme pocukrovat moučkovým cukrem.







Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.