HORKÉ JABLKO

14. prosince 2017


Miluju zimu – minimálně těch 30 dní, během kterých je tohle období magické a plné mých oblíbených tradic, které prožívám každým smyslem. Zima je stvořená pro horkou čokoládu a měkké deky. Když se vracím v tomhle zimním čase z procházky nebo z běhání a mám omrzlé uši, tváře vyšlehané čerstvým větrem, červený nos od zimy a prokřehlé prsty na nohou, je to ten správný čas na horkou vanu a na něco dobrého k pití. Zima voní po jehličí, starých vánočních ozdobách a cukroví, které při pečení provoní celý dům.

Právě proto zimu miluju. Po těch 30 dnech už mě zima přestává bavit a jsem zase připravená na teplo a sluneční paprsky. Jedním ze způsobů, jak se v těchto chladných dnech zahřát je šálek něčeho horkého. Když se posadíte do křesla, hrnkem zahřejete dlaně, den bude hned lepší.



HORKÉ JABLKO

Ingredience

1 litr 100% jablečného džusu (ne z koncentrátu)
nastrouhaná kůra z 1 pomeranče
šťáva z 1 pomeranče
1 celá skořice
3 hřebíčky
1 – 2 lžíce medu (není nezbytné – pomerančová šťáva nápoj osladí)

Postup

Jablečný džus, pomerančovou šťávu, kůru z pomeranče, skořici a hřebíčky vložíme do kastrolu a na mírném ohni necháme povařit po dobu 10 – 15 minut, dokud se nepropojí chuť všech ingrediencí. Podle chuti můžeme dosladit medem.


Můžeme podávat s trochou nastrouhané kůry a skořicí nebo s nakrájeným jablkem.






4 komentáře

  1. Alenko,kdepak prosím prodavaji jablíčka s hvězdou uvnitř?😉

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ilonko, hvězdička se mi nepodařilo rozkrojit, tak jsem ji vykrojila malým vykrajovátkem :D

      Vymazat
  2. Milá Alčo, mám to nastavené stejně. Přesně pro toto miluji zimu také. užívej nádherných dnů adventních. Věrka

    OdpovědětVymazat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.