SLEPOVANÉ PERNÍKOVÉ PIŠKOTKY

21. prosince 2019



Vůně koření, a hlavně toho perníkového, pro mě k vánočnímu období neodmyslitelně patří a mohla bych ho používat skoro ve všem. Tím chci říct, že granola, kterou si doma dělám voní po perníku. Na stole voní perníčky. Mám chuť péct neustále něco s perníkovým kořením nebo skořicí. A rozhodla jsem se, že propašuju něco malého i mezi cukroví.


Piškotky vznikly vlastně úplnou náhodou (jak už to tak většinou bývá) a to už snad v listopadu. Úplně původně jsem měla totiž v plánu péct sušenky, ale původní recept jsem si trochu upravila a sušenky z něj úplně nevznikly. Zato ale vznikly malé nadýchané bochánky. Když jsem pekla druhou várku, udělala jsem těsto trochu tekutější, aby se dalo vytlačovat cukrářským pytlíkem. K vytvarování piškotků jsem použila plát na makronky s vystouplejšími okraji, ten se opravdu hodil, protože hromádky získaly krásný piškotkový tvar. Na úplný závěr jsem slepovala krémem z mascarpone s trochou rybízové marmelády. Klidně bych ji snesla víc, protože se v krému trochu ztratila a moc ho nezabarvila dorůžova, jak jsem si to představovala. V receptu jsem použila pohankovou mouku, které také dodá příjemnou oříškovou chuť.


A jestli ještě přemýšlíte, co upéct, tak piškotky vyzkoušejte. Jsou totiž hned měkké.







SLEPOVANÉ PERNÍKOVÉ PIŠKOTKY


SUROVINY


PIŠKOTY

240 g hladké pohankové mouky
160 g celozrnné špaldové mouky
160 g povoleného másla
180 g třtinového cukru
2 lžíce medu
4 vejce
špetka soli
1 lžíce jedlé sody
1 – 2 lžičky perníkového koření


KRÉM

250 g mascarpone
150 ml smetany ke šlehání
2 lžíce moučkového cukru
3-4 lžíce rybízové marmelády



POSTUP


PIŠKOTY


Troubu si předehřejeme na 170°C.


Povolené máslo vyšleháme s cukrem, přidáme med a vejce. Oba druhy mouky smícháme se solí, sodou a perníkovým kořením. Sypkou směs zašleháme do máslové směsi. Těsto by mělo být tekutější, aby šlo tvarovat cukrářským sáčkem. Naplníme je do cukrářského sáčku, kterému ustříhneme širší špičku. Na plechy si vyložíme formu na makronky (případně pečící papír s nakreslenými kolečky), a tvoříme malé kopečky. Prstem potom ještě uhladíme vzniklou špičku na kopečku.


Vložíme do trouby a pečeme asi 10 - 15 minut (podle velikosti koleček).


Po upečení necháme vychladnout.


KRÉM


Připravíme si náplň z mascarpone. Studené mascarpone vyšleháme s prosátým moučkovým cukrem a rybízovou marmeládou. Přidáme smetanu a ušleháme do jemného krému.


DOKONČENÍ


Krém naplníme do cukrářského sáčku a naneseme jej na polovinu piškotů. Ty následně slepujeme s těmi zbylými bez krému.


Skladujeme v chladu. Doporučuie raději zkonzumovat do týdne (stejně nám déle nevydržely).






Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.