CHIA PUDINK S KARAMELIZOVANÝMI BANÁNY

8. března 2016

Dnes tu mám pro vás tip na snídani nebo svačinku. Ráda si ozvláštňuji den různými pamlsky a tak se snažím, aby byly alespoň trochu zdravé a tělu prospěšné. Poslední dobou se kolem nás vyrojily různé superpotraviny, které jsou tělu velmi prospěšné. Trochu jsem jim propadla taky, ale samozřejmě všeho s mírou. Netřeba se do všech novinek vrhat po hlavě a proto si vždy ráda nejdřív prostuduju různé články a studie o účincích těchto superpotravin a látek.

Mezi mé favority se na první místo probojovala chia semínka. Alespoň jednu lžičku používám denně – do smoothie, na ovoce, do granoly. Dokonce i při pečení, kdy vajíčka někdy nahradím „chia vajíčky“. Ale moc jsem si oblíbila chia pudinky, které tvoří každodenní součást jídelníčku. Takovýto pudink je dávkou proteinů, antioxidantů, vápníku a Omega-3 mastných kyselin.
Chia pudink připravuju v několika variantách, podle toho, co je zrovna po ruce nebo na co mám chuť. Mám tak vždy originální verzi, která se neomrzí. Navíc si jej připravím do jedné větší sklenky od medu, která vyjde na zhruba 3 dávky, a nechávám v ledničce a pak jen odebírám. A když dojde, připravím novou várku. Pro mě veliká výhoda. Jsem od přírody trochu lenivý člověk, a pokud si nepřipravím svačinku den dopředu, ráno se mi nad ní nechce přemýšlet a sahám po rychlých a ne vždy tělu užitečných řešeních :-).
Při přípravě pudinku můžete samozřejmě experimentovat a nahradit rostlinné mléko za klasické nebo jej kombinovat s řeckým jogurtem či skyrem. Hlavním pravidlem je ale zachovat vždy poměr 1:4. Tedy 1 díl chia semínek a 4 díly tekutin.




CHIA PUDINK S KARAMELIZOVANÝMI BANÁNY

Ingredience 
* 3 porce
* používám hrnek o objemu 250 ml

¼  hrnku celých chia semínek
1 hrnek mandlového mléka (nejlépe neslazeného)
1 lžíce javorového sirupu

2-3 zralejší banány
3 lžíce kokosového (nebo třtinového) cukru
kokosové lupínky

Postup

Nejprve si připravíme chia pudink. Semínka nasypeme do mandlového mléka smíchaného s javorovým sirupem. Promícháme a necháme 10 minut odstát. Poté znovu promícháme a dáme na 3 - 4 hodiny odpočinout v ledničce, ale lepší je nechat uležet přes noc.

Před podáváním si připravíme banány. Banány nakrájíme na kolečka. Na pánvi necháme karamelizovat cukr - na mírném plameni cukr zahříváme, dokud nezkapalní. Ale pozor, abychom jej nepřipálili, jinak by zhořkl. Přidáme banány a směs necháme zredukovat.

Do skleniček nebo mističek rozdělíme chia pudink a poklademe banány. Posypeme kokosovými lupínky. S banány jsou také skvěle dohromady pražené lískové oříšky, hořká čokoláda, borůvky anebo maliny.














Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.