ČOKOLÁDOVÝ DORT Z QUINOI

8. října 2019


Při brouzdání na internetu jsem objevila recept na koláč z quinoi. Přestože quinou mám ráda a pravidelně ji v kuchyni využívám, na pečení jsem jí využívala zatím málokdy. Za mě skvělý nápad, který jsem musela vyzkoušet.  Měla jsem trochu obavy, protože ne vždy dopadne pečení z alternativnějších surovin ne úplně k mojí představě, ale tenhle dort mě nadchnul. A nejen mě. Korpus je vláčný a nadýchaný. A dokud jsem neřekla z čeho je upečený, nikdo by nic nepoznal. Rozhodně jej zařadím ke stálicím v kuchyni. K naplnění jsem použila svoji oblíbenou klasiku z mascarpone a šlehačky, jak jinak než s čokoládovou příchutí. Zdobení jsem pojala v podzimním duchu a dozdobila fíky, borůvkami a malými jablíčky, která jsem natrhala na zahrádce. Ale nechám plně na vaší fantazii a chuti, čím si dort ozdobíte.


ČOKOLÁDOVÝ DORT Z QUINOI

INGREDIENCE
(forma o průměru 16 cm)

KORPUS

150 g quinoi (nevařené)
250 ml vody
4 vejce
100 g rozpuštěného másla
60 ml mandlového mléka
180 g třtinového cukru
100 g kakaa holandského typu
2 lžičky prášku do pečiva

KRÉM

750 g mascarpone
200 ml smetany ke šlehání
3 lžíce moučkového cukru
100 g hořké čokolády (min. 70% kakaa)


POSTUP

KORPUS

Nejdřív si uvaříme quinou. Syrovou quinou propláchneme horkou vodou, tu scedíme a zalijeme 250 ml vody. Vaříme cca 15 minut – quinoa je hotová, když trochu zprůsvitní a na zrníčkách je vidět struktura klíčku. Pravidelně mícháme, aby tekutina neutíkala. Pokud nám zůstalo víc vody, tak ji slijeme, jinak necháme zcela vychladnout.

Vejce, rozpuštěné máslo, mléko a quinou následně rozmixujeme v mixeru (použila jsem foodprocesor) a směs vylejeme do misky. Přidáme cukr, kakao, prášek do pečiva a dobře promícháme. 

Těsto vylejeme do formy, kterou jsme si vyložili pečicím papírem. Troubu si předehřejeme na 180°C. Pečeme 60 – 70 minut. Korpus necháme následně zcela vychladnout. Poté ho vyklopíme z formy.


KRÉM

Ve vodní lázni necháme rozpustit 100 g čokolády.
Studené mascarpone si vyšleháme s moučkovým cukrem. Přilijeme smetanu a na vyšší otáčky vyšleháme krém. Nakonec zašleháme na mírné otáčky ¾ rozpuštěné čokolády.


DOKONČENÍ

Korpus si podélně rozkrojíme na 3 stejné díly. Pokud se korpus při pečení vypoukl, seřízneme dorovna. Na první díl naneseme část krému (nanášela jsem pomocí cukrářského sáčku, abych měla stejnou vrstvu). Přikryjeme druhým dílem, opět naneseme krém a nakonec přiklopíme třetím plátem. Zbytek krému naneseme na boky dortu a na jeho povrch a zarovnáme pomocí stěrky. Zbylou rozpuštěnou čokoládou ozdobíme okraje dortu (nanášela jsem lžičkou, ale samozřejmě lze použít cukrářský sáček s malým otvorem). 

Dort necháme odpočinout, dokud čokoláda neztuhne. Dozdobíme podle chuti. Dort necháme v ledničce nějakou dobu vychladit, aby se prolnuly všechny chutě.

 





Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.