KYNUTÝ SKOŘICOVÝ VĚNEC

18. listopadu 2018


Sobotní a slunečné sváteční odpoledne jsem využila ještě na pár posledních prací na zahrádce. Potřebovala jsem ještě dostříhat ibišky a shrabat listí. Zřejmě jsem však podcenila sílu listopadových slunečních paprsků, chladno mi zalézalo za nehty a doma jsem se pak nemohla pořádně zahřát. No a přes noc mě skolila pořádná rýma. Nedělní den tak trávím doma v teple a sleduju oblíbené Gilmorky. Kurýruju se zázvorovým a rakytníkovým čajem, ke kterému si dopřávám kousek skořicového věnce, který jsem stihla ještě v sobotu upéct. 

Na těsto jsem využila recept na mé oblíbené kynuté švédské skořicové šneky. Oprášila jsem ho opět po roce, ale vlastně jsem se na jeho pečení těšila už od léta. Ze Švédska jsem si totiž přivezla asi 3 kila perlového práškového cukru, který je nedílnou součástí švédských skořicových šneků. Z celé dávky uděláte jeden velký věnec nebo dva menší. Já jsem upekla jen jeden a to z poloviny těsta. Z té druhé poloviny jsem umotala pár šneků – brouzdala jsem totiž na youtube a našla jsem návod na motání šneků. Musela jsem to prostě vyzkoušet. Ze začátku to nebylo úplně nejlehčí, ale u dvou posledních jsem na ten grif přišla. Myslím, že další várka šneků na sebe nenechá dlouho čekat, protože rodinka se už vyjádřila, že by nemusela být špatná ani taková kombinace s ořechy nebo s mákem.



KYNUTÝ SKOŘICOVÝ VĚNEC

Těsto:
150 g změklého másla
90 g třtinového cukru + 2 lžíce na kvásek
1/2 lžičky soli
500 ml mléka
50 g kvasnic
420 g hladké špaldové mouky
400 g polohrubé mouky

Náplň:
120 g změklého másla
4 lžíce mleté skořice
90 g třtinového cukru

1 rozšlehané vejce
perlový cukr


Postup:

Nejprve si připravíme kvásek - do vlažného mléka rozdrobíme kvasnice a necháme vzejít kvásek.

Máslo vyšleháme s cukrem. Do mísy prosejeme mouku a sůl. Poté přimícháme postupně kvásek a umíchám hladké těsto. Z těsta vytvoříme bochánek a přikryjeme v míse utěrkou. Necháme kynout, než zdvojnásobí svůj objem (cca 60 - 90 minut).

Mezitím si připravíme náplň. V kastrůlku rozpustíme máslo, přidáme cukru a skořici. Necháme vystydnout.

Jakmile je těsto vykynuté, rozdělíme si ho na 2 části. Z každé vyválíme plát o velikosti 40 x 40 cm a rozetřeme na něj polovinu náplně. Těsto srolujeme do rolády a pomocí nože rozřízneme podélně na polovinu. Každou polovinu otočíme, aby byl vidět řez, konce stlačíme a postupně smotáme do pletence (copu). Přeneseme na plech vyložený pečicím papírem a stočíme do věnce. Osobně raději peču v dortové formě vyložené pečicím papírem, aby se věnec moc nerozjel. Necháme kynout ještě 30 minut.

Troubu předehřejeme na 230°C. Před vložením do trouby potřeme věnec ještě rozšlehaným vajíčkem a posypeme perlovým cukrem. Pečeme asi 20 - 25 minut. Jakmile začne povrch zlátnout, vyndáme z trouby a necháme vychladnout na mřížce.







2 komentáře

  1. Mám svůj rtecept,ale vyzkouším,díííky.Alibabka

    OdpovědětVymazat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.