BROWNIES SE SLANÝM KARAMELEM A S OŘECHY

11. listopadu 2018


Brownies jsem už dlouho nepekla, naposledy myslím na Velikonoce. Je to ale pár dní, co mě kolegyňka z práce poprosila, jestli bych jí neupekla brownies k narozeninám. Abych si netrhla ostudu, upekla jsem zkušební brownies. Tenhle dekadentní dezert plný vláčné lahodné čokolády mě vždycky dostane. Vlastně by mi stačila jen ta křupavá krusta :-).
Nakonec jsem, po dlouhém přemýšlení, zkombinovala brownies se slaným karamelem a oříšky. Intenzivní chuť čokolády a lehce slaná chuť karamelu je prostě dokonalá.


BROWNIES SE SLANÝM KARAMELEM A S OŘECHY

INGREDIENCE
(kruhová forma o průměru 20 cm)

BROWNIES
300 g hořké čokolády
250 g másla
2,5 hrnku třtinového cukru
6 vajec
½ hrnku kakaa holandského typu
špetka soli
1 ¼ hrnku hladké mouky

SLANÝ KARAMEL
100 třtinového krupice
50 g slaného másla
70 ml smetany ke šlehání

50 g pekanových ořechů
50 g kešu
50 g mandlových plátků
50 g rozinek


POSTUP


BROWNIES

Ve vodní lázni necháme rozpustit čokoládu s máslem. Jakmile bude vše rozpuštěné, odstavíme z plotny. Pomocí metličky zamícháme postupně cukr. Za stálého míchání přidáváme vejce jedno po druhém. Poté zamícháme kakao a sůl. Nakonec pomalu přisypáváme mouku.

Formu vyložíme pečicím papírem a nalijeme těsto. Troubu si předehřejeme na 180°C a pečeme 50 – 60 minut (podle trouby). (Špejlí nepoznáte, zda jsou brownies hotové, protože by měly být uvnitř ještě mírně tekuté - můžete zkusit zapíchnout uprostřed – pokud vytáhnete a zůstanou náznaky drobečků, je hotovo). Na povrchu by se však měla vytvořit pevnější krusta. Pokud použijete větší formu a výška bude nižší, doba pečení bude kratší (25 – 30 minut). Důležité je totiž brownies nepřepéct. Vyndáme z trouby a necháme zcela vychladnout.

SLANÝ KARAMEL S OŘECHY

Mezitím si připravíme slaný karamel. Cukr necháme zkaramelizovat na pánvi na mírném ohni. Až je cukr úplně rozpuštěný, přidáme za stálého míchání máslo a následně smetanu. Stáhneme z ohně a ještě chvíli mícháme. Necháme mírně vychladnout.
Pekanové a kešu ořechy nakrájíme nahrubo (případně pomocí mixeru rozmixujeme nahrubo). Smícháme s mandlovými lupínky, rozinkami a ¾ slaného karamelu. Zbylou ¼ si necháme bokem.

DOHOTOVENÍ

Vychlazené brownies vyklopíme z formy na mřížku a odstraníme papír. Korpus polijeme slaným karamelem, který jsme si nechali bokem a opatrně rozprostřeme po povrchu. Nakonec naneseme ořechovou vrstvu. Necháme odležet.













2 komentáře

  1. Dortík vyšel skvěle! Dělala jsem teda pouze normální karamel Slaný nemusíme,ale i tak bomba!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že dortík vyšel a že chutnal. Alča

      Vymazat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.