CELOZRNNÉ DÝŇOVÉ MADLENKY

1. listopadu 2018



Co si vozíte z dovolené? Já většinou pohledy a něco dobrého k zakousnutí. Ale poslední dobou jsem si začala vozit i různé formičky a formy na koláče a cukroví. Připadám vám jako blázen? Já někdy sama sobě ano. Tak například ze Švédska jsem si vezla formičky na koláčky, sirup na skořicové šneky, speciální cukr, asi tři pytlíky marshmallow do horké čokolády a cukrová lízátka do vánočních balíčků J. Ještěže to byla cesta autobusem, protože do letadla by mě s tímhle vším ani nevzali J.

Jak možná víte z instagramu, byla jsem i ve Francii. A odtamtud jsem si pro změnu dovezla formičky na madlenky. Tahle sladkost je mi strašně sympatická. Ale když si je koupím tady u nás, není to ono. Ale vlastně od té doby, co formičky mám, jsem madlenky ještě ani jednou neupekla. Až teď. Vzala jsem to ze zdravějšího konce a dodala jim trochu podzimní chuti, přidala dýňové pyré a voňavé koření. Jestli nemáte formičky na madlenky, upečte si malé bábovičky, muffiny, velkou bábovku nebo koláč. Ale určitě vyzkoušejte.  


CELOZRNNÉ DÝŇOVÉ MADLENKY

Ingredience

(používám hrnek o objemu 250 ml)

2 hrnky celozrnné mouky 
3 vejce
3/4 hrnku kokosového cukru
¼ hrnku javorového sirupu
1 prášek do pečiva s vinným kamenem
¾ hrnku kokosového oleje
1 hrnek mandlového mléka
4 lžíce dýňového pyré
½ lžičky skořice
1/3 lžičky dýňového koření
špetka soli

Postup

Troubu předehřejeme na 170°C. 

Vejce vyšleháme s cukrem do pěny. Postupně přiléváme olej. Do druhé mísy prosejeme mouku, prášek do pečiva, skořici, dýňové koření a sůl. Jakmile bude vaječná hmota vyšlehaná, postupně vmícháme mouku s práškem do pečiva. Nakonec přilijeme mléko a přidáme dýňové pyré. Těsto by mělo být tekutější.

Formičky na madlenky vymažeme a vysypeme, pomocí lžíce plníme formičky do 2/3. Pečeme 20 – 30 minut. Upečení vyzkoušíme špejlí. Po upečení necháme 15 minut vychladnout, poté vyklopíme a necháme zcela vychladnout na mřížce.





Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.