ČOKOLÁDOVÉ MUFFINY S ČERVENOU ŘEPOU

4. ledna 2018


Doufám, že jste si pořádně užili Vánoce a zrelaxovali jste, jak nejvíc to šlo. Já musím říct, že jsem žádné extra plány neměla a snažila jsem se využít volného času na maximum. Potřebovala jsem si trochu odpočinout od toho každodenního shonu, kterého si během celého roku užíváme všichni až až. Ne, že bych ležela celé dny u pohádek. A když jo, tak pěkně s kávičkou a cukrovím :o). Po třech dnech jsem si ale řekla, že už toho bylo dost, že přežívat na chlebíčkách a cukroví – to by tak dál nešlo :o). Naštěstí jsem uvědoměle každý den ze svého milovaného křesla zvedla zadek a šla si dát do těla. Rozhodně mě tak v lednu nepotkáte v těch frontách ve fitness centrech.

Říká se „Jak na Nový rok, tak po celý rok“. V prvním lednovém dni jsem nezahálela a připravila jsem něco sladkého. Chápu, že spousta z vás má ještě zásoby cukroví a nechcete nic sladkého vidět. Ale tyhle muffiny si můžete dát rozhodně bez výčitek i po Vánocích. Jsou v nich jablíčka, červená řepa, jsou bez lepku a téměř bez cukru. 

Červenou řepu jsem na pečení objevila teprve loni. Patřím k té skupině, co červenou řepu miluje. Konzumuju ji hlavně syrovou, nastrouhanou do salátů (třeba s jablkem a s mrkví), protože tak si zachovává všechny své blahodárné účinky. Ale sem tam ji přidám do nějakého koláče. Pokud se obáváte, že byste nenašli strávníky, tak vás musím vyvést z omylu. Dokud jsem doma neřekla, že je v muffinech červená řepa, nikdo nic nepoznal. Navíc dodává muffinům na vláčnosti a šťavnatosti. Taky jsem místo klasické mouky experimentovala trochu s moukou kokosovou. U té buďte opatrní, musí se s ní zacházet jinak, než s klasickou moukou, a musíte do těsta doplnit opravdu hodně tekutin. Místo cukru jsem přidala jablíčka, ale klidně můžete nechat jen jablíčka. Muffiny tak budou méně sladší, ale celkovou sladkost můžete ovlivnit čokoládou, kterou použijete na polevu – já jsem tentokrát použila čokoládu opravdu s vysokým obsahem kakaa – 85 %, takže pro ty, pro které je už opravdu hořká, doporučuju použít čokoládu s menším obsahem kakaa nebo zkuste přidat do těsta med nebo javorový sirup.



ČOKOLÁDOVÉ MUFFINY S ČERVENOU ŘEPOU

Ingredience:
(12 středních muffinů)

2 střední červené řepy (syrové)
2 střední jablka
¾ hrnku mandlové mouky
½ hrnku kokosové mouky
1 lžíce prášku do pečiva s vinným kamenem
1 hrnek kokosového rostlinného mléka
3  lžíce kokosového oleje
3 lžíce kakaa holandského typu
50 g hořké čokolády (85 %)
4 vejce

Poleva
100 g hořké čokolády (85 %)
nasekané mandle

Postup:

Červenou řepu oloupeme a nastrouháme na jemném struhadle. Jablka oloupeme a také nastrouháme, ale na hrubším struhadle.
  
Kokosové mléko zahřejeme. Jakmile bude mléko horké (nesmí vřít) smícháme ho s kakaem. Přidáme 50 g hořké čokolády a kokosový olej. Promícháme, aby se vše rozpustilo do tekuté směsi. Následně přidáme vajíčka a znovu promícháme a prošleháme.
Ve druhé míse promícháme mandlovou mouku, kokosovou mouku, prášek do pečiva. Tuto sypkou směs přimícháme do tekuté směsi a promícháme, aby se všechny ingredience spojily dohromady.
Nakonec zamícháme červenou řepu a jablka a znovu promícháme. Směs by měla být řidší. Pokud bude hustší, přidáme vajíčko nebo ještě trochu horké vody.

Formu na muffiny vyložíme papírovými košíčky. Každý košíček naplníme těstem do 2/3. Pečeme cca 40 minut v troubě předehřáté na 170°C. Špejlí vyzkoušíme, jestli jsou muffiny upečené. Necháme je vystydnout.

Na polevu si ve vodní lázni rozpustíme hořkou čokoládu, kterou polejeme muffiny. Nakonec posypeme nasekanými mandlemi.






Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.