GALETTE S TŘEŠNĚMI A VANILKOU

19. června 2017

V aleji, kam chodívám běhat, už dozrávají poslední třešně. Když jsem chodila ještě do školy, bylo to pro mě znamení, že za pár dní budou prázdniny. Trhání do zavařenin a na koláče mě tenkrát ještě moc nebavilo. Spíš mi šlo o to, si nacpat břicho. Párkrát to sice odneslo nějaké to triko zašpiněné jejich neopatrnou konzumací, ale třešně otrhané přímo z větve byly prostě nejlepší. Teď už sice po stromech nelezu, ale pořád mě baví to natahování se po větvích a trhání těch nejčervenějších a nejzralejších třešní.
Než ještě pořádně dozrají, natrhala jsem si v alejí zatím malou konvičku, tak akorát na jeden koláč. Plánů mám jako obvykle spoustu. Ale čím začít? U nás doma je samozřejmě klasikou bublanina. Další na seznamu je kynutá buchta, kterou pekla vždy moje babička. A pak samozřejmě potřebuju upéct francouzský clafoutis :-). Ten zbožňuju, ale nikdy se mi nepodaří přesně takový, jak jej znám z Francie. Nakonec jsem se rozhodla pro trochu netradiční recept, galette s třešněmi. Doplnila jsem ji vanilkou a křupavými mandlovými lupínky. Doma se po ní jen zaprášilo.



GALETTKY S TŘEŠNĚMI A VANILKOU


Ingredience

Těsto:
(na 1 velkou nebo 2 menší galettky)

2 hrnky hladké špaldové mouky
230 g studeného másla
špetka soli
10 lžic studené vody
2 lžíce třtinového cukru

1 lžička vanilkového extraktu

Náplň:
0,5 kg třešní
5 lžic třtinového cukru
3 lžíce škrobu
2 vanilkové lusky

1 žloutek na potření
mandlové lupínky nebo mandle mleté nahrubo

Postup

Nejdřív si připravíme těsto. Do mísy prosejeme mouku, sůl, cukr a studené máslo a vytvoříme drobenku. Přidáme vanilkový extrakt a postupně po lžících vodu, dokud nevznikne pevná hmota. Z těsta vytvoříme kouli, zabalíme do potravinové folie a dáme odpočinout do lednice na 60 minut.

Mezitím si vypeckujeme třešně, přidáme cukr a škrob. Vanilkové lusky rozřízneme na polovinu a nožem vyškrábneme zrníčka. Přidáme k třešním. Promícháme a necháme odpočinout.

Troubu si předehřejeme na 170° C. Plech vyložíme pečicím papírem. Na pomoučeném vále si vyválíme z těsta kruh cca o tloušťce 5 mm. Můžeme použít velký kulatý talíř nebo tác a vykrojit kolo anebo nechat nepravitelný tvar. Pomocí válečku opatrně přeneseme na plech. Doprostřed rozprostřeme směs třešní. Necháme cca 5 cm od okrajů. Okraje postupně začínáme přehýbat přes ovoce a přes sebe. Potřeme rozšlehaným vejcem a posypeme mandlemi.

Pokud chceme připravit malé tarteletky, stejně jako já, z vyválené placky vykrajujeme pomocí vykrajovátka kolečka. Poté postupujeme stejně jako u velké galette.

Velkou galette pečeme cca 35 - 40 minut, malé pečeme 20 - 30 minut dozlatova. Po vytažení z trouby necháme vychladnout a můžeme ještě zaprášit moučkovým cukrem.










2 komentáře

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.