ČOKOLÁDOVÝ CHLEBÍK S PEČENÝMI KAŠTANY

30. října 2016


Ani se mi nechce věřit, že je poslední říjnový víkend a za dveřmi je listopad. Vždycky se mi vybaví, když jsem si během svých studií ve Francii kupovala v tomto období pečené kaštany. Nejdřív jsem vůbec nechápala, že to někdo může jíst. Ze začátku mi vadila jejich vůně, ale s postupem času jsem změnila názor. Baví mě, když můžete postávat okolo pánve s ohněm, na které se kaštany pečou a povídat si s přáteli. Omrzlými prsty se pak snažíte dostat dovnitř. To jediné mě na tom štve a loupání je taková zkouška nervů :-). V pátek jsou si koupila jedné kaštany v supermarketu a upekla jsem si je doma v troubě. Část jsme snědli jen tak, ještě teplé a voňavé z trouby. Zbytek jsem použila do kořeněné čokoládové polevy.





ČOKOLÁDOVÝ CHLEBÍK S PEČENÝMI KAŠTANY

Ingredience:

Těsto:

1 vejce
50 g třtinového cukru
250 g kaštanového pyré (kupuji ve skleničce z Country Life)
100 g másla pokojové teploty
250 g špaldové mouky
1 prášek do pečiva
špetka soli
3 lžíce kakaa
250 ml mléka

Krém a poleva:

100 g hořké čokolády (70 %)
2 lžíce smetany
1 lžička mletého zázvoru
1 lžička skořice
10 pečených jedlých kaštanů

100 g hořké čokolády


Postup:

Těsto:

Troubu si předehřejeme na 170°C. 

Vejce vyšleháme s cukrem do pěny. Poté přidáme kaštanové pyré, máslo a prošleháme. Ve druhé míse smícháme mouku s práškem do pečiva, solí a kakaem. Přidáme k mokré směsi a postupně přiléváme mléko.

Formu na chlebík nebo na srnčí hřbet vymažeme tukem a vysypeme tak, jak jsme zvyklí. Nalijeme těsto a dáme péct do trouby. Pečeme cca 30 - 40 minut. Po upečení vyklopíme a necháme vychladnout.

Příprava kaštanů:

Mezitím, co bude chlebík chládnout si upečeme kaštany. Kaštany nařízneme ostrým nožíkem s horní vypouklé strany do kříže. Řežeme cca do hloubky 2 - 3 mm. Plech vyložíme pečícím papírem a kaštany dáme do trouby vyhřáté na 200° C. Pečeme cca 15 - 20 minut, dokud nezačne horní část tmavnout, ale nesmí zčernat.
Kaštany vytáhneme z trouby a necháme zchládnout. Poté oloupeme a nasekáme nahrubo.

Krém a poleva:

Ve vodní lázni si rozpustíme 100 g čokolády a přidáme smetanu. Až se rozpustí, přidáme ještě zázvor a skořici. Nakonec přidáme nahrubo nasekané kaštany. Měla by nám vzniknout hustší hmota, kterou potřeme povrch chlebíku.

Nakonec polijeme čokoládou rozpuštěnou ve vodní lázni. Necháme ztuhnout.




Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.