27. 2. 2016

Čokoládová pěna z avokáda


Anebo jak jsem se po několika nevydařených pokusech stala milovnicí avokáda...
S tímto receptem jsem se naučila jíst avokádo a našla jedno z jeho nejlepších využití (alespoň dle mého skromného názoru). Ano, avokádo začalo být módní záležitostí. Mnoho lidí o něm hovoří jako o superpotravině, protože je to jeden z nejzdravějších plodů na naší planetě s vysokým obsahem vitamínů, minerálů a zdravých tuků (představte si, že z 80 %). Moje cesta k avokádu by se dala rozdělit na několik etap. Nejdřív jsem ho zkusila jíst jen tak nakrájené s pečivem a sýrem - upřímně, bylo to jako shnilá hruška. Tudíž jsem ho nejprve zavrhovala. 

Naštěstí však máme internet a pinterest, kde se to jen hemží obrázky a recepty s avokádem. Krásně nafocené obrázky Vás nalákají a vy zkoušíte a zkoušíte a najednou zjistíte, že máte avokádo rádi, ba dokonce se na něm stanete trochu závislí. A tak se stává stálou součástí mého nákupního seznamu. Používám je do smoothie nebo dokonce i jako náhradu másla do některých čokoládových koláčů.



Na internetu koluje mnoho receptů s návodem na avokádovou čoko pěnu, ale tento patří k mým nejoblíbenějším. Nejprve jsem měla strach, že prostě chuť avokáda bude cítit. Ale ne. A tak bylo rozhodnuto. V podstatě nemusím mít žádné výčitky svědomí, že mlsám, protože tato varianta čoko pěny je rozhodně tou variantou zdravější a tak ji můžete posnídat, posvačit nebo si ji vychutnat jako dezert pod obědě ...

Ingredience:
na 2 větší / 4 menší porce (do větší či menší misky)

2 středně velká zralá avokáda
2 měkké banány
1,5 - 2 polévkové lžíce kakaa
1 polévková lžíce javorového sirupu
1 rozpuštěnou tabulku hořké čokolády (používám 70 - 80 %)
čerstvé ovoce na ozdobu - nejraději mám maliny, borůvky nebo višně


Postup:

1) Ve vodní lázni si rozpusťte čokoládu a nechte mírně vychladnout.

2) Avokádo si vyloupněte, nakrájejte na menší kousky a dejte do mixéru, přidejte nakrájené banány, kakao, sirup a rozmixujte dohladka. Přidejte rozpuštěnou čokoládu.

3) Připravte si mističky nebo pohárky. Na dno rozdělte nadrobno nakrájené ovoce. 

4) Naplňte pěnou - můžete lžící nebo i zdobičkou. Dejte vychladnout do ledničky (nejlépe na 10 - 12 hodin). Protože je v pěně čokoláda, docela ztuhne. Pokud máte raději nadýchanější, přidejte v bodu 2 před mixováním ještě 1 polévkovou lžíci kokosového oleje.







4 komentáře:

  1. Vypadá skvěle. Vyzkouším ☺
    Pa M.

    OdpovědětVymazat
  2. Alenko, ani já nejsem zrovna milovník avokáda, ale v tvém podání vypadá úžasně .... asi neodolám a vyzkouším .... Marki

    OdpovědětVymazat
  3. Je potřaba nechávat utuhnout? Nelze jíst rovnou? Děkuji za odpověď, Šárka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Šárko, úplně bez tuhnutí jsem sice nezkoušela, ale i když necháte v lednici třeba jen hodinu, ingredience částečně ztuhnou a nemusíte čekat až na druhý den. Záleží, jak vydržíte :-)

      Vymazat

Děkuji za všechny komentáře a těším se vás.
S láskou Alča ♥