REBARBOROVÝ CLAFOUTIS

14. června 2020


Když jsem v pátek navečer běžela třešňovou alejí, kde už pomalu začínají dozrávat třešně, řekla jsem si, že letos vám musím na blog přidat i recept na clafoutis. I když jsem milovník Francie a francouzských dezertů, tak na blogu jich je jako šafránu. Clafoutis stihnu upéct jen jednou za rok, právě v sezóně třešní. A vždy, když jej upeču, tak si říkám, proč tohle těsto nepoužívám mnohem častěji. Koláč je totiž neuvěřitelně rychlý, nadýchaný jako obláček a má palačinkovo-pudinkovou konzistenci. Správně by se měl jíst, když je teplý, nebo vlažný, ale mě nejvíc chutná zastudena.

Letos se určitě dostanu i k jeho klasické verzi s třešněmi, ale tentokrát jsem do něj zpracovala poslední rebarboru. Místo klasické mouky jsem použila mandlovou a ve spojení s nakyslou rebarborou je to za mě prostě luxusní záležitost. Myslím, že sladká chuť těsta a jakéhokoli nakyslého ovoce bude prostě bomba (maliny, meruňky, rybíz). Asi budu muset vyzkoušet všechny varianty :D.


REBARBOROVÝ CLAFOUTIS


INGREDIENCE

4-6 stonků rebarbory
2 lžíce třtinového cukru
1 vanilkový lusk
50 g mandlové mouky
2 lžíce hladké špaldové mouky
80 g krupicového cukru
2 vejce
2 žloutky
200 ml smetany ke šlehání 40 %
100 ml mléka
máslo na vymazání formy

POSTUP

Troubu předehřejeme na 190 °C. (budeme péct zprudka, aby se povrch zkaramelizoval).

Stonky rebarbory omyjeme a nakrájíme na kousky. Zapékací formu (nebo mističky) vymažeme máslem. Nakrájenou rebarboru dáme na dno a zasypeme 2 lžícemi cukru.

Mandlovou mouku, špaldovou mouku, zrníčka z vanilkového lusku, cukr, vejce, žloutky, smetanu a mléko smícháme a připravíme hladké těsto. Směsí přelijeme rebarboru. 

Pečeme 30 – 40 minut (záleží na formě) – při pečení neotvíráme troubu, aby se těsto nespadlo. Clafoutis by měl být zkaramelizovaný a nadýchaný. Při podávání jej můžeme lehce poprášit moučkovým cukrem.


















Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.