PEČENÉ BROSKVE S VANILKOVÝM KRÉMEM

1. září 2019


Už dávno jsem došla k závěru, že mít vlastní zahradu je k nezaplacení. Na jednu stranu neustávající práce, na stranu druhou radost, že si vypěstujete vlastní zeleninu a ovoce. Nejvíc jsem nadšená z toho, že můžu ráno vyběhnout po orosené trávě a natrhat si čerstvé maliny na snídani. Nebo si jen tak utrhnout švestku a popovídat si přitom se sousedy. V létě je ale zahrada o dost rychlejší, než já. Máme co dělat, abychom stihli všechno zpracovat.

Taky z toho důvodu jsem sáhla tentokrát po rychlém dezertu, který je skvělý za tepla i za studena. Zbylo mi ještě pár broskví a ostružin. Ovocných koláčů jsme měli v poslední době docela dost, chtěla jsem trochu změnu - i když v létě ovocných koláčů není nikdy dost, že :-). Původně jsem přemýšlela nad crumblem, ale nakonec jsem se rozhodla je jen tak upéct. Řeknu vám, že v tomhle tropickém počasí to byla trefa do černého. A aby bylo vše ještě dokonalejší, usadila jsem broskvě do „hnízdeček“ z mascarpone, šlehačky a vanilky.


PEČENÉ BROSKVE S VANILKOVÝM KRÉMEM

Broskve
8 broskví
hrst ostružin
3 lžíce třtinového cukru
2 lžičky skořice
20 g másla

Krém
500 g mascarpone
300 ml smetany ke šlehání
3 lžíce moučkového cukru
1 vanilkový lusk


Postup

Broskve omyjeme, rozkrojíme na poloviny a vypeckujeme. Rozložíme na plech vyložený pečicím papírem. Zároveň na plech rozsypeme ostružiny. Cukr smícháme v mističce se skořicí a touto směsí posypeme všechny broskve a ostružiny. Na každou polovinu broskve pak nakonec rozdělíme kousek másla. Vložíme do trouby předehřáté na 180°C a pečeme asi 30 – 40 minut (podle toho, jak zralé broskve máme – broskve by neměly být úplně rozpečené, ale měkké).

Mezitím si připravíme krém. Studené mascarpone utřeme s moučkovým cukrem do hladké směsi. Vanilkový lusk* rozkrojíme na poloviny a pomocí nože vyjmeme zrníčka a přidáme k mascarpone. Přilijeme smetanu ke šlehání a ušleháme do hladkého krému. 

Krém naplníme do cukrářského sáčku se zdobící špičkou a na talíři vytvoříme hnízdečko. Dáme vychladit do ledničky. Jak budou broskve hotové, umístíme je na krém a ozdobíme ostružinami.  

*Můj tip: vanilkový lusk nevyhazujte, přidejte do nádoby s moučkovým nebo pískovým cukrem a budete mít skvělý domácí vanilkový cukr.

*Uvedené množství krému vyjde na všechny broskve, ale pokud nechcete podávat vše, schovejte si krém do ledničky, kde vydrží 2 -3 dny. Vychlazené broskve si můžete taky naservírovat na snídani, třeba s řeckým jogurtem.








Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.