VIŠŇOVO-TVAROHOVÉ NANUKY S KAPKOU RUMU

31. července 2019


Léto je v plném proudu a prázdniny v půlce. Když jsem ještě chodila do školy, tahle informace mě samozřejmě vůbec netěšila, protože všichni mi začínali připomínat, že se zase blíží škola J. Teď je ale všechno jinak a já mám v tomhle období v posledních letech obvykle dovolenou J. Tu letošní trávím půl na půl doma a na cestách.

Ještě, než se na ty cesty vydám, přidám vám sem recept na něco dobrého, sladkého a hlavně studeného. Horko posledních dní mě totiž nezastavilo, ale vlastně mě donutilo konečně vytáhnout formičky na nanuky, které jsem si loni pořídila J. Trochu paradoxně jsem si k jejich přípravě nevybrala ovoce, které mám na zahrádce, ale višně z mrazáku. Jsou mírně nakyslé a spolu s tvarohem je to skvělá a osvěžující kombinace. Do tvarohu jsem přimíchala cukrový sirup, díky kterému tak moc nezkrystalizoval a je krásně krémový.

Višňovou směs jsem pak dochutila kapkou voňavého rumu. Rum používám většinou do krémů a při pečení, ale když jsem dostala možnost ochutnat tento nový rum Skull Bay, řekla jsem si, že vyzkouším něco nového. Už při otevření láhve mi rum učaroval sladkou a kořeněnou vůní. Voní po karamelu, dubovém dřevu a vanilce. Přesně moje oblíbené chutě a k těm višním se dokonale hodí. Navíc není tím pádem potřeba přidávat jiné koření. Samozřejmě verze nanuku s kapkou rumu je rozhodně jen pro dospěláky – třeba na letní party by se určitě mohly osvědčit. Pokud ale budete chtít rozdávat nanuky i dětem, rozhodně rum při přípravě vynechte J.



VIŠŇOVO-TVAROHOVÉ NANUKY S KAPKOU RUMU  

Ingredience
(6 nanuků – podle velikosti formiček)

250 g vypeckovaných višní
3 polévkové lžíce javorového sirupu nebo medu
250 g tvarohu z vaničky
3 polévkové lžíce třtinového cukru
3 polévkové lžíce vody
2 polévkové lžíce rumu


Postup

V malém kastrůlku smícháme vodu s třtinovým cukrem, zahřejeme a necháme cukr úplně rozpustit. Mícháme, aby se nám cukr nepřipálil. Odstavíme a necháme vychladnout.

Višně (čerstvé nebo zmrazené) smícháme s javorovým sirupem a rumem a rozmixujeme ve food procesoru na hladkou směs.

V míse vyšleháme tvaroh s vychladlým cukrovým sirupem, aby se spolu směs spojila.

Připravíme si formičky a dřívka. Do formiček vrstvíme střídavě višňovou směs a tvarohovou směs. Nakonec umístíme dřívko.

Nanuky necháme v mrazničce úplně ztuhnout. Nechávám ideálně přes noc. Boj trochu nastává s vyndáváním nanuků z formy. Pro snadné vyndání formičky trochu zahřejeme rukami a opatrně vytáhneme.













Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.