BANÁNOVÝ KOLÁČ S BORŮVKAMI

20. ledna 2019

Po všem tom cukroví jsem měla nekonečnou chuť na nějaký osvěžující koláč napěchovaný ovocem. Přemýšlela jsem nad ním už od poloviny týdne, jen jsem úplně přesně nevěděla, do kterého se pustit. Nakonec to vyhrál drobenkový koláč s ovocem, který jsem neměla od léta. Jenže… zbylo mi několik banánů, které už měly své nejlepší za sebou. Minimálně to nejlepší za sebou na jídlo, ale na pečení byly úplně ideální. Přesně takové jsou totiž nejlepší na banánový chlebíček. Tak jsem si řekla, proč nezkusit něco jiného. Když už jsem toužila po něčem ovocném, tak jsem prostě použila jako základ recept na banánový chlebíček, doplnila velkou spoustou borůvek a posypala drobenkou z mandlí a ze skořice. A výsledek? Skvělý a vláčný koláč, který zmizel během několika chvil.


BANÁNOVÝ KOLÁČ S BORŮVKAMI

Ingredience

Těsto:

150 g špaldové mouky
150 g celozrnné špaldové mouky
50 g třtinového nebo kokosového cukru
1 prášek do pečiva s vinným kamenem
špetka soli
½ lžičky vanilkového extraktu
1 lžička skořice
1 lžička kardamomu
100 ml rozpuštěného kokosového oleje
3 velmi zralé rozmačkané banány
2 vejce
50 g skyru

200 – 300 g borůvek

Drobenka:

150 g nasekaných mandlí
150 g hladké špaldové mouky
150 g kokosového nebo třtinového cukru
½ lžičky skořice
60 g ghí nebo studeného másla (nakrájené na kostky)

Postup

Troubu předehřejeme na 180°C.

Nejprve si připravíme drobenku – mandle smícháme s moukou, cukrem, skořicí a ghí (nebo máslem). Vytvoříme drobenku a uložíme do lednice.

V míse smícháme suché suroviny – mouky, cukr, prášek do pečiva, sůl, skořici, kardamom a vše promícháme. Ve druhé míse rozmačkáme banány vidličkou, přidáme jogurt, vejce, vanilkový extrakt a olej. Vše dobře promícháme. Sypké suroviny přisypeme k banánové směsi a spojíme dohromady.
Dortovou formu o průměru 24 cm vyložíme pečicím papírem. Těsto nalijeme do formy a rovnoměrně rozetřeme. Posypeme borůvkami (osobně jich dávám hodně, protože mám ráda, když je v koláči cítit chuť ovoce). Když borůvky klesnou, vůbec to nevadí. Nakonec na těsto nasypeme připravenou drobenku.

Pečeme ve vyhřáté troubě 45 – 50 minut. Ke konci pečení můžeme přikrýt alobalem, aby se nespálila drobenka. Po upečení necháme koláč chvilku vychladnout na mřížce, poté vyndáme z formy, odstraníme pečicí papír. 







Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.