KYNUTÉ JABLKOVÉ KOLÁČKY

16. září 2018



Když jsem byla ještě dítě, podzim jsem nikde neměla moc ráda. Hlavně proto, že jsem ho měla spojený s deštěm, ranní mlhou, plískanicemi a mrazíky, které zalézaly za prsty a které jsem musela trpět cestou do školy. Postupně jsem ale podzimu začala přicházet na chuť a začít si ho užívat se vším všudy. Lesy plné barevného listí, dozrávající šípky, fialové vřesy v květináčích, poletující pavučiny, které se zapletou do vlasů a nachytají se na obličej. A na zahradě stromy, jejichž větve se prohýbají pod zrajícím ovocem. Našla jsem si na něm prostě jen samé pozitivní věci, a to dokonce i na těch propršených dnech. To se zase můžu zachumlat do teplé deky, zapálit si svíčky, uvařit si teplý čaj a číst si.

Letos je babí léto doslova plné slunečných dnů a tak se snažím trávit co nejvíc času venku, v přírodě nebo na zahradě. Doma sice nemáme žádný velký sad, ale pár ovocných stromů se u nás najde. Ráda peču ze surovin, které jsou zrovna sezónně na zahrádce. Teď zrovna dozrávají jablka. Pár jsem jich natrhala na koláče a po delší době jsem se pustila do kynutého těsta. Kuchyní se linula nasládlá vůně jablek a skořice, což je pro mě nesmrtelná nejen podzimní kombinace. Na posypání jsem použila mandlové lupínky, určitě by byly skvělé také lískové oříšky – pokud nezapomenete, že je doma máte, stejně jako já :-). 

KYNUTÉ JABLKOVÉ KOLÁČKY

Ingredience (14 koláčků)

200 g cukru krupice
250 g změklého másla
250 ml smetany
30 g čerstvého droždí
250 g hladké mouky
250 g polohrubé mouky
3 žloutky
špetka soli

100 g rozinek
100 ml hnědého rumu
1 vejce na potření

4 střední jablka
2 lžíce skořice
špetka vanilky
1-2 lžíce kukuřičného škrobu
2 lžíce třtinového cukru

50 g mletých lupínků

Postup

Rozinky propláchneme horkou vodou, zalijeme rumem a necháme nabobtnat. 

Připravíme si kvásek - smetanu ohřejeme se 4 lžícemi cukru a necháme vzejít kvásek. Mezitím si žloutky utřeme spolu s máslem a zbytkem cukru do světlé pěny. 

Obě mouky prosejeme do mísy spolu se solí. Vmícháme kvásek a žloutkovou pěnu. Důkladně propracujeme na hladké a vláčné těsto. Poté do něj zapracujeme rozinky. Z těsta vytvoříme bochánek a necháme kynout v teple asi 60 minut. Vykynuté těsto vyklopíme na pomoučený vál. Nakrájíme ho na stejně velké kousky. Vytvoříme z nich bochánky a naskládáme na plechy vyložené pečicím papírem. Mezi bochánky necháme dostatečný odstup. Necháme kynout ještě dalších 30 minut pod utěrkou.

Jablka oloupeme a nastrouháme na hrubším struhadle. Přidáme skořici, cukr a kukuřičný škrob a důkladně promícháme. Necháme chvilku odpočinout. 

Jakmile jsou bochánky nakynuté, pomocí skleničky zmáčkneme střední část a vytvoříme koláčky. Do vytvořeného důlku rozdělíme jablečnou směs. Okraje těsta potřeme vejcem rozšlehaným se lžičkou vody a posypeme mandlovými lupínky. 

Pečeme v troubě vyhřáté na 180°C cca 30 minut, dokud okraje nezezlátnou.







Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.