ŠVESTKOVÉ TARTELETKY S FRANGIPANEM

9. srpna 2018


Je mi jasné, že v těchto vedrech raději asi všichni otevíráme ledničku a hledáme, čím bychom se zchladili. Všude kam chodím, sebou nosím láhev vody a dodržuju pitný režim – pořídila jsem si láhev, která udrží teplotu tekutiny i po několik hodin. Za to jsem fakt ráda, protože mi voda během pár minut nezteplá :-).

A i když bych se ráda na pár minut smočila ve studené vodě, rozhodla jsem se dobrovolně trávit čas u plotny. Zahrada se totiž neptá. Je mi líto nespotřebovat to, co jsme si vypěstovali. Letos se nám urodilo neskutečné množství rajčat. Abychom je všechny ujedli, museli bychom se jimi cpát od rána do večera. Rozhodla jsem se, že si vyzkouším vyrobit domácí sušená rajčata. První várka je hotová a teď se mi zrovna v troubě suší další. Vypadají lákavě a už se těším, až si v zimě udělám těstoviny nebo kuskus a přidám si je do nich.

A taky nastalo období švestek. Pár kil jsem zamrazila, povidla letos nevařím – ještě mám spoustu skleniček z loňského roku. Většina z nich tak padne bráchovi na slivovici – uznávám, že pro některé to bude nejlepší zpracování švestek, jaké jen může být :D. Musím si proto pospíšit a schovat si ještě pár švestek na lívanec a knedlíky. Tentokrát jsem doplnila švestky frangipanem a upekla tarteletky. Měly docela úspěch a pekla jsem ještě druhou várku. 

Jestli se budete chtít inspirovat nějakými dalšími recepty se švestkami, zadejte si do vyhledávače švestky a vyjede vám několik dalších receptů, které se vám třeba budou líbit.


ŠVESTKOVÉ TARTELETKY S FRANGIPANEM

Ingredience

Těsto:

150 g hladké mouky
150 g polohrubé mouky
100 g pískového cukru
120 g studeného másla
1 vejce
1 lžíce mléka
1 lžička prášku do pečiva s vinným kamenem
½ lžičky kůry z citrónu
semínka z 1/2 vanilkového lusku

Frangipane:

140 g másla
130 g moučkového cukru
3 vejce
200 g mandlové mouky
semínka z 1/2 vanilkového lusku
špetka soli

švestky
3 lžíce třtinového cukru


Postup

Nejprve si připravíme těsto. Mouky prosejeme do mísy, přidáme cukr, kypřící prášek, vanilku, citrónovou kůru a na kousky nasekané máslo. Vytvoříme drobenku, do které přidáme vejce a případně lžíci mléka. Vypracujeme hladké těsto, které ještě na vále rychle propracujeme rukama. Zabalíme do potravinové fólie a uložíme na minimálně 1 hodinu do lednice.

Mezitím si připravíme frangipane. Máslo vyšleháme s cukrem do světlé hmoty. Přidáme vejce, mandlovou mouku, vanilku a špetku soli a pořádně prošleháme.

Troubu si předehřejeme na 170°C.

Těsto vyndáme z lednice a na pomoučeném vále vyválíme a vykrajujeme kolečka – můžeme použít jednu velkou koláčovou formu s vyndávacím dnem a nepřilnavou úpravou anebo menší tarteletky. Kolečka těsta přeneseme opatrně do formiček na tarteletky a prsty vymačkáme k okrajům. Zbytky těsta ořízneme. Dno těsto propícháme vidličkou, vyložíme pečícím papírem, na který vysypeme fazole nebo zatěžkáme jiným způsobem, aby se těsto nenafouklo. Dáme péct na 15 minut do vyhřáté trouby.

Po tomto čase odstraníme pečící papír s fazolemi a do každé tarteletky rozdělíme frangipane. Povrch uhladíme. Omyté a vypeckované švestky nakrájíme na poloviny nebo na měsíčky a trochu zatlačíme do mandlové hmoty. Dáme znovu do trouby a pečeme 30 minut. 

Po tomto čase posypeme švestky trochou třtinového cukru a dopečeme dalších 10 – 15 minut. Cukr na povrchu zkaramelizuje. Vydáme z trouby a necháme vychladnout.

 




Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.