NADÝCHANÉ LÍVANCE Z QUINOI S MALINOVO-ČOKOLÁDOVOU OMÁČKOU

4. června 2018


Poslední dny nevím, kde mi hlava stojí. Zase jsem nakonec nestihla natrhat bez na bezinkový sirup. Třešně dozrávají neskutečnou rychlostí, stejně tak jako jahody. A právě na tuhle část roku se vždycky neskutečně těším. Prostě jdete po cestě na procházku. Tuhle zastavíte pod stromem a natrháte si hrst plnou třešní. V lese při běhání si zase odskočím na lesní jahody a pak si doma dopřeju misku plnou čerstvě natrhaných jahod. Nevím, jak vy, ale já se vždy toho prvního čerstvého ovoce nemůžu nabažit.
A cpu ho do všeho. V neděli jsem připravovala jahodovou zmrzlinu a potřebovala jsem udělat pořádek v mrazáku na nové zásoby. A tak jsem o víkendu na snídani připravila lívance z quinoi a přelila jsem je malinovou omáčkou s hořkou čokoládou. Lívance z quinoi jsem chtěla vyzkoušet už dlouho. Díky vařené quinoi jsou úžasně nadýchané a navíc obsahují spoustu proteinu a vlákniny. Myslím, že jsem našla svůj top recept na lívance :-).

NADÝCHANÉ LÍVANCE Z QUINOI S MALINOVO-ČOKOLÁDOVOU OMÁČKOU

Ingredience
1 hrnek = 250 ml
dávka vyjde na cca 10 lívanců

Lívance:
1 hrnek uvařené světlé quinoi (= 1/7 hrnku nevařené quinoi)
¾ hrnku quinoové mouky (dá se nahradit špaldovou)
2 lžičky kypřícího prášku s vinným kamenem
špetka soli
1 vejce
¼ hrnku mandlového nebo kokosového mléka
1 lžíce medu
několik kapek vanilkového extraktu

Malinovo-čokoládová omáčka:
200 g malin
40 g hořké čokolády 75 – 80 %
2 lžíce javorového sirupu
2 lžíce vody

čerstvé maliny
kousky čokolády
mletá skořice

olivový/kokosový olej na smažení

Postup

Quinou uvařte podle návodu. Quinoa při vaření nabývá na objemu, proto je potřeba dávat pozor na odměřování porcí. Do menšího kastrůlku dáme ohřát vodu. Quinou propereme ve studené vodě, scedíme a quinou dáme do vody. Že je hotová poznáme podle toho, že trochu zprůsvitní a na zrníčcích je vidět struktura klíčku. Vaříme cca 15 minut. Pravidelně mícháme, aby nám tekutina neutíkala. Po uvaření tekutinu scedíme a necháme vychladnout.

Do blenderu nebo do mísy dáme všechny suché ingredience. Poté přidáme zbytek ingrediencí a mícháme, dokud se všechny ingredience dokonale nespojí a nevznikne hladké těstíčko.

Na mírném až středním plameni nahřejeme lívanečník nebo pánev. Vymastíme trochou oleje a nalijeme těsto. Jakmile se na povrchu začnou vytvářet malé bublinky a lívance půjdou odloučit z pánvičky, otočíme na druhou stranu a dosmažíme, aby byly lívance hotové i uvnitř. Z každé strany to trvá 1 – 2 minutky.

Mezi každým lívancem pánev pomažeme trochou olivového nebo kokosového oleje.

Na omáčku si v menším kastrolku povaříme maliny s trochou vody. Jakmile se začne voda odpařovat, přidáme javorový sirup a nakonec do horké směsi přidáme na kousky nalámanou čokoládu. Necháme rozpustit a stále v tomto okamžiku mícháme, aby se čokoláda nepřichytila.

Lívance naskládáme na sebe a přelijeme malinovou omáčkou. Nakonec ozdobíme malinami, čokoládou a zasypeme trochou skořice.





2 komentáře

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.