JAHODOVÝ CRUMBLE S AMARETTEM

14. června 2018

Ještě pořád máte doma velké zásoby jahod? Mě ještě zbylo před cestou do Francie pár posledních jahod a tak jsem přemýšlela, co si s tímto šťavnatým ovocem počít. Nakonec jsem ho zapekla s máslovou drobenkou. Klasickou mouku jsem nahradila mletými ovesnými vločkami a přidala do ní oříšky. Zapečené ovoce s drobenkou miluju. Většinou jej sice připravuju z jablek, ale sáhnout po jahodách nebyl vůbec špatný nápad. Jejich chuť jsem zvýraznila ještě kapkou amaretta, které samozřejmě můžete vynechat, protože i bez něj je to bomba :-). Vůně horkých jahod s vanilkou se při pečení linula celou naší kuchyní.  Crumble je neskutečně rychlý, a i přesto, že v létě asi spíš saháme po studených dezertech, je crumble nejlepší ještě teplý. A taky si ho můžete užít  třeba na terase, dát si k němu sklenku šampaňského a vychutnat si dlouhé letní večery :D.





JAHODOVÝ CRUMBLE S AMARETTEM

Ingredience

6 menších zapékacích misek nebo 1 větší pokáček

800 g jahod
1 vanilkový lusk
4 lžíce medu
2 lžíce amaretta
2 lžíce kukuřičného škrobu

Drobenka
60 g jemně mletých ovesných vloček
60 g třtinového cukru
60 g mandlových lupínků
60 g nasekaných pekanových ořechů
60 g másla

Postup

Troubu předehřejeme na 180°C.

Jahody omyjeme a nakrájíme na čtvrtky, smícháme je s medem.  Vanilkový lusk podélně rozřízneme a vydlabeme semínka. Přidáme k jahodám a přisypeme škrob. Zakápneme amarattem a promícháme. Ovoce rozdělíme do malých ohnivzdorných misek nebo jednoho většího pekáčku.

Na drobenku promneme všechny suroviny pomocí prstů. Drobenkou posypeme ovoce. Zapékáme 30 minut. Podáváme ještě teplé (ale studené taky nejsou k zahození).








Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.