PISTÁCIOVÉ MUFFINY S REBARBOROU A JAHODAMI

9. května 2018


Konečně zase nadešel její čas. Mluvím o rebarboře. U nás na zahrádce nám letos vyrašily dva kopce rebarbory, ale zatím ještě není pořádně zralá. Ale minulý týden jsem objevila první vlaštovky v obchodě. Hned, jak jsem uviděla ten známý zeleno-růžový stonek, hned jsem se po něm vrhla. Řekla bych takový „Pavlovův reflex“ na rebarboru. Její nakyslou chuť miluju. Pamatuju si, že když jsme byli malí a jezdívali o víkendech k babičce, vždycky nás v tomto období čekal drobenkový koláč s rebarborou. A teď tu nad sebou kroutím hlavou, jak jsem nemožná, že jsem kupodivu tuhle klasiku a dobrotu ještě neupekla, ale namísto toho vymýšlím horem dolem speciální recepty :-).
No nicméně je na to stále čas, protože očekávám velkou úrodu z naší zahrádky, takže si do seznamu přidávám rebarborový drobenkový koláč. Ještě budu muset od babičky vyprosit recept na těsto. Co si pamatuju, rozplývalo se na jazyku. No ale zanechme ód na koláče od babičky, protože ty jsou stejně vždycky nejlepší. 

Tentokrát jsem rebarboru doplnila ještě jahodami, protože si myslím, že tohle spojení je nej. Nakyslá rebarbora a sladká chuť jahod. Část mouky jsem nahradila mletými pistáciemi. Ty podle mě těsto trochu zjemnily a navíc od nich těsto chytlo hezkou nazelenalou barvu a vlastně ladily s rebarborou :D. 


PISTÁCIOVÉ MUFFINY S REBARBOROU A JAHODAMI
(16 větších muffinů)

Ingredience
hrnek o objemu 250 ml

1 hrnek mletých pistácií
1 hrnek mletých mandlí
1 hrnek hladké špaldové mouky
3 vejce
1 hrnek mandlového mléka
1 hrnek třtinového cukru
1 prášek do pečiva s vinným kamenem
½ hrnku rozpouštěného kokosového oleje (nebo másla)

jahody
2 stonky rebarbory

Postup

Troubu předehřejeme na 170°C.

V míse smícháme mleté pistácie a mandle, přidáme mouku, cukr, vejce, mléko, olej nebo máslo. Nakonec přidáme prášek do pečiva a vše vymícháme do těsta.

Jahody omyjeme a nakrájíme na kousky. Rebarboru očistíme a oloupeme. Nakrájíme na kousky.

Papírové košíčky rozdělíme do formy na muffiny. Nejdřív naplníme polovinu košíčků těstem. Doprostřed rozdělíme část nakrájené rebarbory. Poté navrstvíme do košíčků další vrstvu těsta. Neplníme až úplně po okraj. Na povrch nakonec opět navrstvíme rebarboru a jahody.

Vložíme do trouby a pečeme 25 – 30 minut. Upečení vyzkoušíme pomocí špejle.








Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.