MALINOVÁ SMOOTHIE BOWL S KOKOSOVOU GRANOLOU

6. května 2018


O víkendu jsem si se snídaní trochu vyhrála. Upřímně (a bohužel) mám na takové snídaňové hrátky čas hlavně o víkendu. Někdy mě trochu mrzí, že v týdnu si normálně snídani moc neužívám. Mám ráda pomalá rána, kdy si můžu v klidu vypít a vychutnat svoji ranní dávku kofeinu schoulená v křesle nebo na terase. 

A stejně tak mám ráda smoothiečka a smoothie bowls (omlouvám se za anglicismus, ale prostě slovo miska mi přijde divné :D). Už jsem se moc těšila, až se trochu oteplí a budu se moct vrhnout na bowls s mrazeným ovocem. Přes zimu, kdy jsou u nás doma rána docela chladná, se mi to studené ovoce fakt používat nechtělo. 

Včera jsem si jej konečně poprvé v letošním roce připravila. Malinové…  přidala jsem ještě svoje oblíbené kokosové mléko, kokosový jogurt a javorový sirup. Ovoce se sirupem jsou dost sladké, takže není potřeba přidávat další cukr. Navíc jsem si ráno ještě kuchyni provoněla kokosovou granolou, kterou jsme smoothie posypala.

Každý den si můžu připravit jinou příchuť, přidat jiné ovoce, oříšky, granolu, jogurt… A hlavně je to chutná snídaně, která je během chvilky hotová. Spousta z nás má dost často na spěch a tak neradi tráví čas přípravou jídla. Proto je fajn, že jsou tahle smoothie tak snadná a když do nich přidáte chia semínka a granolu, zasytí vás na celé dopoledne.


MALINOVÁ SMOOTHIE BOWL S KOKOSOVOU GRANOLOU

Ingredience
(2 porce)

Smoothie:
150 - 200 ml kokosového mléka
150 g mražených malin
100 g kokosového jogurtu
1 zralý banán
1 lžíce javorového sirupu

Na ozdobu:
Kokosová granola
½ hrnku strouhaného kokosu
½ hrnku jemně mletých mandlí
1 bílek
1 lžíce medu
1 lžíce kokosového másla

Mražené maliny
Kokosové lupínky
Mandlové lupínky


Postup

Nejdřív si dáme péct granolu. Troubu si předehřejeme na 170°C.

V misce smícháme strouhaný kokos, mleté mandle, bílek, med a kokosové máslo. Propracováváme rukama, aby vznikla posypka. Směs by se měla trochu lepit, aby vznikaly hrudky. Pokud se drobí, přidáme ještě lžíci medu.

Na plech si rozprostřeme pečící papír. Směs rukama rovnoměrně rozdělíme na plech a trochu načechráme. Dáme péct na 15 – 20 minut, nebo dokud nezačne kokos a mandle zlátnout. Vytáhneme z trouby a necháme vychladnout.

Na smoothie smícháme v blenderu všechny ingredience a pořádně rozmixujeme. Pokud je směs hustá, přidáme trošku mléka. Pokud je směs hodně tekutá, přidáme ještě jogurt. 

Smoothie rozdělíme do misek. Posypeme kokosovo-mandlovou granolou, ozdobíme mrazenými malinami, kokosovými a mandlovými lupínky.





Okomentovat

Ahoj,
jsem moc ráda, že jste se zastavili. Děkuji za všechny komentáře a připomínky.

Alča

Co je nového na instagramu

© Mon cafe blog. Design by FCD.